mamamaren Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Skal i konfirmasjon på lørdag... Hvordan gjør dere det? Noen koker i gryte, noen vasker for hånd, noen vasker i maskin... Men hva er best? -i forhold til bevaring av stoff, "bleking" og rengjøring?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Hva slags stoff er det da?? Er lillingen brodert?? Jeg har lin skjorte med broderte linninger og brokade. Før vasket jeg den kun for hånd, men nå vasker jeg den i vaskenett (for å beskytte broderiet) og vanlig 40 eller 60 grader... Lin kan kokes uten at det gjør noe... så det eneste jeg er forsiktig med er broderiet...
mamamaren Skrevet 24. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2008 Ja, det er lin, med broderier. Kanskje jeg skal satse på maskin, da, med vaskenett? Men hvilket vaskemiddel? Milo eller Blenda(hvit) - det er det jeg har... Er det noen som har "blekings"forslag?
Gjest Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 De er vel ikke spesielt møkkete? Vaska for hånd jeg, med milo
vilværeanonym Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 jeg bruker milo, 40 grader.. lar den tørke på henger så glatter jeg fint over den når den nesten er tørr!!
dåsa06 Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 jeg har linskjorte med broderier, vasker den vanlig i vaskemaskin på 40 eller 60 grader. min er over 20 år, og vært i vaskemaskina flere ganger pr år, den begynner nok nå å bli litt slitt, men ingen fare med at den kan brukes leeeeenge enda....
nickoline og supermann Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 vasker min alene på 40 i vaskemaskinen.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Jeg bruker vanlig vaskepulver (omo eller blenda) Vaskenett er det samme jeg vasker bh'er i (fåes i alt av dagligvare butikker). Er du i tvil, vasker du bare på 30 grader/ullprogram, men skjorta mi er like fin som for 15 år siden.. og jeg har vasket i maskin ca halvparten av dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå