coscos Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Planen var å amme til lille M ble 1 år, og det blir han om 1 uke. Har bare ammet om morgenen nå den siste tiden, men i og med at han våkner så tidlig (gjerne i 5-6-tiden), så har det vært veldig ok å ta ham med inn i sengen vår og gi ham litt pupp, slik at vi slipper å stå opp så altfor tidlig. Tidligere var det slik at med en gang han ble lagt ned i sengen vår, så kastet han smokken og var klar for pupp. Men, i det siste så har han brukt kortere og kortere tid, og på slutten har det ofte bare vært et par minutter. Kan jo ikke være såå mye han har fått i seg da. Og, så har vi øvd litt på å gi ham vanlig melk, og det har gått bedre og bedre for hver dag. Så, da han våknet i 6-tiden i dag, tenkte jeg at vi kunne prøve litt vanlig melk i stedet for pupp. Vanligvis så blir han bært inn, men i dag så bare satte mannen min lille M ned på gulvet, og så kom han trippende inn til oss :-) Han vet hvor han skal! Og, når mannen min ga ham en flaske med melk, så gikk det faktisk veldig bra. Ikke noe mas etter pupp. Så, da tror jeg at jeg har sluttet å amme i dag! Trodde det skulle bli litt styr, men dersom det går så greit i morgen også, så blir det jo bra. Litt rart, da. Jeg som hadde så problemer med ammingen i starten, fikk etterhvert dreisen på den, og hadde masse melk. Og, har holdt på helt til nå. Synes det er bra. Så nå er definitivt babytiden over, og vi har fått en liten gutt i huset. Nå starter en ny epoke.
Attpåklatten :-)™ Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Du har gjort en super innsats for prinsen din og gitt ham det beste grunnlaget han kunne få:-) Ofte er det jo oss mammaer det er litt rart for;-D Men friheten når puppen er din igjen er herlig:-)
coscos Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2008 Ja, føler liksom at kroppen er bare min nå (og mannen min sin, da, he, he!) Fordelen med ammingen var jo at kiloene raste av. Noe jeg må svi litt for nå, for har blitt veldig glad i kaker og søtsaker litt for ofte :-)
Attpåklatten :-)™ Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Da er det bare å nyte "friheten" :-D Jeg gikk ikke ned noe når jeg ammet, og har ikke gjort det med noen av ungene!! Så du har vært heldig:-) Men en rask spasertur er effektivt også så kan man fortsette å kose seg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå