Serah Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg lurer på hvor ofte dere er sammen med den dere er støttekontakt for og hva dere finner på?
julenissen Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Hei. er ikke støttekontakt nå, men har vært. Hvor ofte og hva man gjør er avhengig av hvor mange timer bruker har fått innvilget og hva bruker sitt behov er.
GuttemammaX3 Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 De fleste som får innvilget støttekontakt får det får 3, 4 eller 5 timer i uka... Det blir en ettermiddag i uka, eller eventuelt en lørdags formiddag... Jeg er ikke støttekontakt lengre, men har vært i mange år... Man baker, lager middag sammen, går tur, tar en tur til byen, handler klær eller annet, går på kino, bowler osv osv.... Hvis du melder deg som støttekontakt oppgir du egne interesser, og blir "matchet" med en bruker som du kan trives med:) Lykke til...
Monajenten Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Jeg er ikke støttekontakt men hadde tilbud om det en gang (men så ble jeg gravid.) Da var det meningen og jeg skulle være sammen med barnet én helg i måneden. Men du, er du fra Bergen?
Serah Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 Ok. He, he jeg spurte visst litt for generelt... Jeg tenker på å bli det men kan nok ikke sette av mer enn en ettermiddag i uka, blir det for lite tro? Hva er vanlig å gjøre når det er snakk om barneskolebarn?
*Kleopatra Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Var støttekontakt for et par år siden. Var da sammen med personen jeg var støttekontakt for 2 ganger i uka, 3-4t per gang. Fulgte personen til fritidsaktiviteter, og så gikk vi i svømmehallen, gikk tur, gjorde innkjøp, laget mat sammen, drev med litt formgiving osv.
julenissen Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Mest vanlig e nok en dag i uka, men det varierer som sakt. Også vanskelig å si noe om hva du skal gjøre uten å vite noe om bruker. Det er noe du og bruker må bli enige om hva dere har lyst til. Bade, fiske, museum, kino, kafe, fotball, baking osv. Jeg har vært støttekontakt for 3barn, der 1 var multifunksjonshemmet, da begrenset det seg noe, men vi gikk tur, sang, koste, fortalte eventyr, tøyet og bøyet. Så lenge det er mulig pleier man "spleise" støttekontakt og bruker, slik at de passer sammen har god kjemi og noen lunde samme interesse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå