flypapir Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg startet i ny jobb 1.august. Fikk da lønn som nyutdannet samt et brev hvor det sto at jeg har 1,5års ansinitet (fra relevante jobber jeg hadde før jeg tok utdannelsen min). Nå har jeg fått ny kontrakt ved samme arbeidssted, men får ikke noe mer i lønn.... Bør jeg ikke gå litt opp i lønn ettersom jeg nå har 2,5års ansinitet? Eller skjer dette først når jeg har jobbet noen år etter at jeg var ferdigutdannet? Kan ikke noe om slik, så håper noen her kan opplyse meg..
noLadyjustME Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Tror det er 1 år, 5 år og så etter 10 år? Skal ikke si helt sikkert, men det er nok ikke noe stigning etter 2,5 år dessverre-
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Der jeg jobber (i kommunen) går vi først opp i lønn etter 4 år... Har du sjekka når du skal gå opp i lønn da?? Er ikke sikkert det er før du har vært der i 4 år...
flypapir Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 Takk for svar! Jeg har ikke sjekket noen ting, men noen(les;mannen) sa til meg at det muligens skjedde noe når man har to års ansinitet.. Får vel bare smøre meg med tålmodighet!
Gjest Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 I mitt yrke stiger man ikke i lønn før etter 4 år, så etter 8 og 10. Har 9 års ansiennitet, så ved nyttår skal jeg et nytt hopp oppover. :-)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Det er gitte år ja... (uten at jeg husker hvilken avstand det er mellom) Men man får ansennitet for all jobb, ikke bare relevant, sånn at du vet det. Men tidligst fra fylte 18 år...
julenissen Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Jeg arbeider i kommunern, her får man først ansinitet etter 4år. Heldig vis får man i mitt yrke også ansinitet for å være hjemme med eget barn intil x-antal år.
flypapir Skrevet 24. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2008 Julenissen: Hvordan finner man ut om man får ansinitet for å være hjemme med barn? Sto ikke noe om dette på mine papirer, så jeg regner med at jeg ikke får det. Jeg jobber forøvrig som sosionom på en skole...
flypapir Skrevet 24. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. april 2008 tillab:Så det at jeg har jobbet i en butikk skal gi meg ansinitet i arbeid med barn...? Trodde bare det var relevant arbeiderfaring som gjaldt jeg..
julenissen Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Spørr tillitsvalgt. Hadde du jobbet i samme kommune som meg hadde du fått dette, siden dette yrke handler mye om omsorg til mennesker å derfor er det "praksis" å ha vært hjemme med egne barn.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Du må kanskje be om det? Altså få det godskrevet som ansinitet, men det er arbeidsgiver som bestemmer om de vil godkjenne det. Har spurt litt om dette selv da jeg har 3 barn jeg har vært hjemme med og det går an å godskrive inntil 3 års ansinitet på omsorg for barn. Fikk beskjed fra utdanningsforbundet og henvise til paragraf 12 i hovedtariffavtalen, så da kan vel du det også?
flypapir Skrevet 24. april 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. april 2008 Takk for tips.. Koster jo ikke noe å prøve!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå