Gå til innhold

Finnes det bare en type velling ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle begynne med litt velling til jr, siden han får mme - og har begynt å kreve mat oftere enn før.

Jeg trodde at velling var et naturlig forstadie til grøt - men kunne bare finne nestle sin 6 mnd velling i butikken.

Noen som vet om det finnes andre typer ? Babyen er 3,5 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan bruke ris eller maisgrøten...men husk på at du må røre/riste godt og at veska ikke må være for varm...1 skje på en flaske skal holde..metter litt ekstra...

Skrevet

Her i norge er det ikke det helt store utvalget når det kommer til velling, da må du nesten ta turen over grensen til søta bror. Du kan lage velling selv ved å ha litt grøtpulver i mme til det blir passende konsistens.Blir ikke helt det samme, men bedre enn ingenting. Men hadde vel kanskje prøvd å drøye det litt i og med at han er så liten enda...

Skrevet

Når jeg har laget velling, har jeg laget en veldig veldig tynn grøt.

Skrevet

Ok, takker så mye for svar. Vi får prøve oss frem. Han fikk smake lit maisgrøt i dag. Tror han likte smaken, for han sprellet og smilte. Men han brekte seg når han skulle svelge det, selv om det var veldig tynt.

Får prøve å lage litt på flaske å se.

Han får nå nesten 1 liter mme i døgnet, og da er det like greit å begynne med litt velling / grøt i stedet for å øke mme mengden. Sakl på helsestasjonen på mandag, får sikkert noen tips da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...