Gjest Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Tenkte jeg skulle begynne med litt velling til jr, siden han får mme - og har begynt å kreve mat oftere enn før. Jeg trodde at velling var et naturlig forstadie til grøt - men kunne bare finne nestle sin 6 mnd velling i butikken. Noen som vet om det finnes andre typer ? Babyen er 3,5 mnd.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Du kan bruke ris eller maisgrøten...men husk på at du må røre/riste godt og at veska ikke må være for varm...1 skje på en flaske skal holde..metter litt ekstra...
LivetErEnLek Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Her i norge er det ikke det helt store utvalget når det kommer til velling, da må du nesten ta turen over grensen til søta bror. Du kan lage velling selv ved å ha litt grøtpulver i mme til det blir passende konsistens.Blir ikke helt det samme, men bedre enn ingenting. Men hadde vel kanskje prøvd å drøye det litt i og med at han er så liten enda...
trillemamma Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Når jeg har laget velling, har jeg laget en veldig veldig tynn grøt.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Ok, takker så mye for svar. Vi får prøve oss frem. Han fikk smake lit maisgrøt i dag. Tror han likte smaken, for han sprellet og smilte. Men han brekte seg når han skulle svelge det, selv om det var veldig tynt. Får prøve å lage litt på flaske å se. Han får nå nesten 1 liter mme i døgnet, og da er det like greit å begynne med litt velling / grøt i stedet for å øke mme mengden. Sakl på helsestasjonen på mandag, får sikkert noen tips da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå