Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det siste så har jeg følt meg litt sliten, og merker til stadighet min egen puls i hodet. Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener, men det føles som om det er et trykk i hodet mitt og jeg hører min egen puls dunke ganske så fort.

Er dette vanlig eller? hva kan det skyldes?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, merker det noen ganger dersom jeg ligger på hånden (har den mellom puta og øret). Jeg vet ikke hvorfor du merker den oftere nå. Er du stresset? Kanskje du kan telle pulsfrekvensen å se hvor høy den er, evt få sjekket om blodtrykket er noe høyere. Tror ikke det er noe å bekymre seg over:-)

Skrevet

Tror ikke jeg er stressa... er liksom dårlig i tillegg, småsvimmel, kvalm, sliten og uggen :(

Skrevet

Da tror jeg at jeg ville gått og fått målt blodtrykket vertfall.. kan være noe der, eller andre stoffer som er lave/høye. Trenger ikke være noe spesielt, men noen blir litt dårlige av blodtrykksendringer og lignende

Skrevet

Jeg har samme følelsen i hodet som når man har stått på hodet i en halvtime eller mer :) synes nesten det er rart jeg ikke er rød i ansiktet når jeg ser meg i spelet...

Skrevet

Da er det sikkert pga trykket i blodårene - blodtrykket. Bare til å sjekke det hos legen :o) Om det skulle være veldig høyt Kan de i tilfelle gi blodtrykksdempende. Husker jordmor fortalte meg om det, at de noen gang medisinerte mor dersom barnet hadde høyt osv. Er nok ingenting. Kanskje mye kalsium, søs hadde mye svimmelhet i slutten, og de fant ut hun hadde mye kalsium.. Hehe, tipper i vilden sjy ;o)

Skrevet

Jeg har hatt noe av det samme - var sykemeldt et par uker for det. Dvs, mitt problem var høy puls og hver gang jeg gjorde noe så dundra den av gårde. Siden da har jeg innimellom sånn at jeg hører pulsen min og kjenner hvert slag hjertet tar. Plagsomt, men vel - lite å gjøre med det.

Legen min testa blodtrykk (mitt var lavt, som jo medfører litt svimmelhet) og så testa hun om jeg hadde lavt/høyt stoffskifte, for det kunne også være årsaken.

Men for min del så er det bare lille nusket i magen som pøbler med mammaen sin, og sånn ser det ut til å fortsette. Er fortsatt sykemeldt 50%

Skrevet

Jeg var hos legen i dag. Blodtrykket var 120 over 80, og altså ikke alt for høyt. Jeg følte meg elendig på morraen i dag, men hadde det ganske greit utover dagen. Men nå er det kjipt igjen. Ble litt hissig på kjæresten i sta og da begynte det tilfeldigvis(?) å dunke kraftig i hodet igjen. hva skjer..

I dag tidlig var jeg skikkelig svimmel og uggen, men det gikk over etter hvert. legen fant ikke noe galt. hva gjør jeg nå da. skal jobbe full dag på mandag, så håper det blir bedre :/

Skrevet

Tok legen din blodprøve for å sjekke om du manglet noen stoffer? vet at det kan virke inn på svimmelhet å sånn.

Skrevet

Høres ut som det jeg opplever..... pulserende ved tinningen, og hjerte bank. Beskrivelsen med å stå på hode,likte jeg for det er slik det føles.

Tenkte det var fordi jeg hadde for høyt blodtrykk men det ble målt og var helt fint.

Så jeg vet ikke hva det kan være. Men husk på at kroppen pumper blod og jobber mye hardere nå under graviditeten så det skulle jo bare mangle at en merker endringer.

Blir nok ikke beder av å bekymre seg eller til stadighet gruble over det.

Ta det opp med legen eller bare god ta det og la det være sånn.

Skrevet

Vet ikke om jeg føler for å slå meg til ro med dette bare fordi du sier at det ikke er noe... Er ikke det at jeg bekymrer meg, men jeg er jo skikkelig dårlig. Og legen tok meg inn med en gang jeg nevnte hvordan jeg hadde det. I tillegg til å kjenne den pulsreringen så er jeg jo svimmel og uvel også. Er absolutt ikke hysterisk, men dette kom plutselig en dag og jeg har følt meg dårlig helt siden. fortsetter det så får jeg ikke fortsatt å jobbe liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...