Gå til innhold

Hvordan vasker dere ullinnleggene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vaskemaskin el for hånd?Og med hvilken såpe...milo eller lanolin såpe?Og hvordan tørker dere dem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bør ikke vaskes i maskinen, for da blir de ødelagt. Jeg vakset dem for hånd i lunkent vann med litt milosåpe i... Skylte dem godt i kaldt vann etterpå, og så lot jeg dem ligge på ett håndkle å tørke... Men det skal vel stå en vaskeanvisning på pakningen de lå i???

Skrevet

Vasker i vaskemaskin på ullprogram sammen med annet ulltøy. 40 grader med Milo. Tørker på snor.

Ikke no problem her i allefall.

Kokte de i starten, men det var unødig pes.

Skrevet

Oki..takk for svar:) jeg lekker så fært her at må vaskes ofte vet jeg...godt jeg har mange par..hehe

Skrevet

Jeg bruker engangs ammeinnlegg sammen med ullinnlegg. Det er sjelden jeg lekker gjennom til ullinnlegget da.

Skrevet

Jeg hadde det også sånn, men jeg brukte vanlig ammeinnlegg under ullinnleggene... Om ikke jeg hadde gjort det, så hadde jeg vasket meg ihjel på ullinnlegg..

Skrevet

Takk jenter...det var smart.Skal få kjøpt meg noen engangsinnlegg i morgen jeg...:)

Skrevet

Jeg bruker mine kun når jeg skal ut i kulden og ikke skal fryse på brystene. Derfor ikke vasket de enda, da jeg har de utenpå et lag av klær...

Skrevet

Vasker mine for hånd med milo og lunkent vann, har fire par. når jeg har vasket alle for hånd en gang, for de en runde i maskinen med milo på 40 grader. Vil på det sterkeste anbefale å bruke ull innerst og engangs utenpå der igjen. har gjort det fra første stund, og nå er gutten min 7mnd og har aldri hatt såre brystvorter. ikke engang da det var amming annen hver time hele døgnet. lekker forsatt som en sil, men selv om ullinnleggene blir våte isoler og beskytter de. våt ull "gnager" ikke på samme måte som annet våt matriale. Selvfølgelig viktig å skifte ofte, så de ikke tørker og blir våte flere ganger, da det kan bli sopp. noe det svært sjelden blir og hygien da må være svært dårlig. følg vanlig hygiene :)

Skrevet

Jeg har dem i vasken med godt lunka vann og litt milo. Skyller de godt etterpå og henger de på skapdøra mi på badet.

Jeg bruker også ull innerst og engangs utpå. Og jeg vil gjerne anbefale det, har heller ikke hatt noen problemer med sårhet eller brystbet. eller noe.

Jeg vasker de hver gang jeg dusjer. Hver dag eller annen hver dag, alt etter som. Om en lekker masse må en kanskje bytte oftere. Det har vært nok for meg.

Skrevet

Jeg skylte dem i lunkent vann. Ingen såpe. (Nei, det ble ikke surmelk-lukt selv om jeg ikke brukte såpe ;) )

Skrevet

Jeg har også bare skylt de i veldig varmt vann. Jeg lekker veldig mye, så har mange par! Må skifte flere gang om dagen. Nytter dermed ikke å få vasket de i vaskemaskin så ofte, men gjør det iblant for å få de skikkelig rengjort. Tørr ikke begynne å klusse med noen såpe, siden disse skal være direkte på brystene mine. Jeg bruker engangsammeinnlegg utenpå de jeg, for å ikke få lekkasje. Hadde jeg brukt de innom, hadde det kommet til å rinne nedover når innlegget er blitt fullt, og dermed hadde bh´en blitt bløt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...