Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Gutten min er bare 1 uke gammel...jeg ammer nå hvar time halvannen ca gjennom hele dagen....syns det er så ofte jeg el er det sånn?Han gulper en del også så tror jo at han er mett da men så gaper han febrilskt etter mer så han får det. Andre som ammer ofte?syns ikke jeg gjør annet jeg.... Hilsen førstegangs...
mams-til-tre Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Jeg gjorde også det de første tre ukene, og fikk også beskjed om å gjøre det av personalet på sykehuset... Det går seg til etterhvert, bare vær tålmodig! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Han øker produskjonen din, samt at han har et stort suttebehov, og ønsker nærhet med mammaen sin. Helt naturlig forøvrig :-) Gratulerer forresten, og kos deg masse med lillegutten din du :-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Om du føler ammingen går fint synes jeg du skal prøve å gi han smokk. Godt mulig han bare vil sutte litt. Er utrolig slitsomt å holde på slik! Jeg ga smokk etter fire dager, en utrolig lettelse. Du trenger ikke å være redd for at han skal få i seg for lite mat selvom du gir smokk. Han kommer ikke til å akseptere smokken om han virkelig er sulten.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Hovedinnlegger: ja har tenkt på smokk også...for tror ofte det bare er suttebehov han har. Jeg tror også jeg skal slutte å tenke så mye på denne ammingen...tar tiden imellom hele tiden og vil komme inn i rutiner osv...men vet han er liten og at jeg må følge han..blir mer slit enn kos for jeg bekymrer meg så fært over alt.....men er godt det er slik i begynnelsen...hehe takk for svar:)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Ja det er sånn i begynnelsen, mange ting man er usikker og bekymret for, det er fælt til tider :-). Heldigvis går det over. Jeg ammet også omrent hele tiden i starten. Jeg skjønte ikke hvorfor og ble stressa for at hun ikke fikk i seg nok mat osv. Jeg tok henne med på helsestasjon for å veie henne og ble beroliget av å se at hun gikk opp i vekt. Ammingen regulerte seg etter hvert.
mizz25 Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Mini e 11 uke nu,å æ amma ofte hvert kvarter den første tida,dæm søk pupp (e jo det eneste dæm har) for nærhet,trygghet å trøst =) amm så ofte du kan,blir bra med melk da å da blir ungen fornøyd å kanskje sover lengre osv =)
Bergene Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Det største sugebehovet til babyen er de to første ukene, deretter blir det mindre og mindre.... Mitt råd er at du skal puste ut og glemme alt som heter rutiner, la babyen bestemme alt! Så plutselig en dag ser du at du trenger ikke rutiner for du vet hva som skjer uansett, fordi du kjenner babyen din ;-).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå