Gå til innhold

Trenger råd/tips. Skal til Hellas med 7 mnd baby:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode tips om hva man må ha med- viktige ting å tenke på ang barnet..mat/klær/utstyr:)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal også utenlands,-til Spania med en 10 mnd baby, og trenger også tips:-)

Det jeg tenker på sålangt er ihvertfall et UV-telt som sperrer for stråler, badebukser, solhatter, lett vogn og myggspray( man kan blande selv)

Noen andre tips?

Skrevet

- Grøt og noen middagsglass hvis du har en sær unge slik som meg. ;-)

Utvalget kan være mye dårligere der enn her.

- Bleier er veldig dyrt, så har dere plass kan det være lurt å ta med.

- Myggnetting til vogn og reiseseng. Viktig!

- Solkrem med høy faktor, solhatter (gjerne med UV-beskyttelse) og evt.

UV-drakt.

- Paracet, nesedråper mm.

- Europeisk helsetrygdkort (sjekk NAV)

- Parasoll til vogn

- Bæresele kan være lurt å ha på flyplass og i trange bygater med store

nivåforskjeller.

- Noen få leker barnet liker

og sikkert mye, mye mer ... ;o)

Skrevet

Hei

Skal til Hellas i slutten på mai vi. Da er lillegutt litt over 8mnd.

Et tips jeg fant en dag her inne var å kjøpe nye leker til barnet på flyturen og feste de i et tau slik at man slipper å bøye seg ned hver gang lekene faller på gulvet. Det bruker jo å skje ganske ofte;)

Ellers tenkte jeg å kjøpe et sånn "miniapotek" som de selger på apoteket med litt forskjellig oppi.

Helseteppe er sikkert godt å ha viss barnet sover i skyggen og det er litt vind eller "kald" trekk. De fleste blir jo kaldere når man sover.

Skal ha med dyna hans på flyet, tror det er godt å ha dyne om natta viss det blir for kaldt med de tynne lakenene. Vet jo aldri

Har kjøpt solbriller, fiskerhatt, og tror jeg vil kjøpe en uv drakt til overkroppen i tilfelle bading for da er det jo vanskelig å unngå solen

Skal ha med flasker, grøtpulver, mme i tilfelle jeg blir syk og ikke klarer å amme.

Det kommer jeg på nå vertfall. Første gang vi reiser med baby så tar sikkert med ALT for masse, hehe, men best å være på den sikre siden:)

Skrevet

Og blir dere fri for mat/morsmelkerstatning, så dra på apotek og handle. Som ei annen sa her, bleier er svindyrt i Syden, omtrent det dobbelte fra hjemme. Jeg hadde med 2 fulle pakker med bleier + badebleier med båres 9 mnd gammel jente, og det ble for lite. Det blir nok en del unødvendige skift og pga bading, smøring osv...

Sol krem er og utrolig dyrt, så det er greit å ta med. Sjekk hva som er best i test.

Ellers så hadde jeg med middagsglass og div da jeg var nettopp sluttet å amme, men i den varmen så nekta jentungen å spise noe som helst, så jeg begynnte å fullamme igjen mens jeg var der. Noe som egentlig var ganske greit og lettvint.

For all del ikke ha babyen i sola, sørg for at det er skygge der dere sitter. Og gå i skyggen mellom 12- 14, for da er sola sterkest. Jeg var så heldig at jeg har en mann som ikke er så glad i å ligge å sole seg, så da det var varmest, så tok han babyen med på tur, så fikk jeg ligge å steke meg. :-)

Skrevet

Du har fått mange gode tips her nå, men et uv-telt er for små babyer, ikke for en på 7 mnd. (det er jo en bag til å ligge i. Kan ikke sitte i det engang) Hadde ikke stengt barnet mitt inni en sånn, med midre det var et spedbarn:-) Og dere har vel sikkert med vogn som barnet skal sove i. Ellers er det veldig lurt å kjøpe en uv soldrakt (apoteket har dem) Da slipper du å smøre med solkrem hele tiden, samtidig som drakten tørker fort hvis barnet har badet.

Skrevet

Kom hjem fra Egypt på tirsdag med vår lille jente på 6 mnd. Turen gikk veldig fint. Jeg ga henne nesespray 1/2-1 time før flyet lettet og ammet henne på vei opp og ned for å hjelpe henne å utligne trykket. Hadde leker og smokk i snorer. Hun sov på dyna si på fanget vårt. Hun hadde tåteflaske med vann også. Vil anbefale bæresele til flyplassen, det hadde nemlig ikke jeg! Var veldig fornøyd med vår Carena Easy vogn, den funket veldig bra. Kjøpte en leke på toys `r us som festes foran på vogna....en suksess!

Uv-drakt ved bading er et must, med solfaktor under. (kanskje jeg er super engstlig) Men min erfaring var at drakten måtte tas av etter bading, hvis ikke ble hun kald.Hun lå i tillegg i et UV-telt i skyggen og koste seg. Teltet vårt har faktor 50 og er ca 1x1 meter, også i høyde. Jeg ammet henne tilogmed inni teltet! Lurt å regne med et par timer innendørs så hun får skikkelig søvn. Det ser ut til at det er mange gode råd over her allerede. God reise!

Skrevet

Bellami:

Sikkert litt teit spørsmål, men bruker man bleier/badebleier under UV-drakten, eller hvordan gjør man det egentlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...