Gjest sug lut satan i toern Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Nja, skeptisk og uvitende.
frøken~synge~vil Skrevet 24. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2008 Jeg er litt nyskjerrig... Hvis du er uvitende, hva gjør deg skeptisk? VG, eller noe annet?
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Leser ikke vg, men har truffet noen eks-steinere, og snust litt, og sammenlikna egen unges opplegg med en bekjents steinerunge på samme trinn. Men som sagt, uvitende.
tante grusom master of law Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Har meget negative tanker om den. Jeg har opp gjennom årene møtt flere mennesker som har gått på steinerskolen for så å begynne på universitetet. Synes det virker som disse menneskene sliter mer enn andre med pensum og oppgaveskriving. Det virker ikke som steinerskolen klarer å forberede dem på universitetsstudier like godt som vanlige vgs klarer.
Gjest sug lut satan i toern Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Og det sier ikke lite....
Loglady Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Filosofien og pedagogikken er interessant nok. I teorien. Men i praksis, når alt kommer til alt...I dunno.
Huldretuss Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Jeg er helt uenig med tante grusom! Jeg vil påstå at steinerbarn oftere er bedre rustet til universitetet fordi de skriver sine egne lærebøker. De bli suvernt gode til å fange opp kjernen i det som det undervises i - gode til å ta nøkkelordenen!
tante grusom master of law Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 At de skriver sine egne lærebøker må så være, det avgjørende er vel hvordan disse lærebøkene ser ut.
Huldretuss Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Selvfølgelig, du vil finne forskjeller på alle skoler. Det finnes ingen skoler hvor alle er like gode. Men jeg har alltid tenkt om mine venner som har gått på steinerskolen, at de har god trening i å tilegne seg kunnskap, og at de er godt trent i å stå foran mennesker og formidle.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #12 Skrevet 25. april 2008 Ser ut og ser ut, fru Blom. Det vesentlige er vel innholdet i en lærebok. Ellers tror jeg den enkelte lærer er utrolig viktig, uansett type skole. Lærerne bør få bedre status og lønn, så kanskje utdannelsen tiltrekker seg folk som både kan tilegne seg kunnskap og undervise barn.
tante grusom master of law Skrevet 25. april 2008 #13 Skrevet 25. april 2008 Jeg mente selvfølgelig ikke det estetiske ved bøkene. Må man skrive alt ned i minste detalje her?
Gjest Skrevet 25. april 2008 #14 Skrevet 25. april 2008 Ikke dumt å øve seg i å uttrykke seg presist. Det som kan misforstås, det skal misforstås!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå