Gå til innhold

Steinerskolen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest sug lut satan i toern
Skrevet

Nja, skeptisk og uvitende.

Skrevet

Jeg er litt nyskjerrig... Hvis du er uvitende, hva gjør deg skeptisk? VG, eller noe annet?

Skrevet

Leser ikke vg, men har truffet noen eks-steinere, og snust litt, og sammenlikna egen unges opplegg med en bekjents steinerunge på samme trinn. Men som sagt, uvitende.

Skrevet

Har meget negative tanker om den. Jeg har opp gjennom årene møtt flere mennesker som har gått på steinerskolen for så å begynne på universitetet. Synes det virker som disse menneskene sliter mer enn andre med pensum og oppgaveskriving. Det virker ikke som steinerskolen klarer å forberede dem på universitetsstudier like godt som vanlige vgs klarer.

Skrevet

Og det sier ikke lite....

Skrevet

Filosofien og pedagogikken er interessant nok. I teorien. Men i praksis, når alt kommer til alt...I dunno.

Skrevet

Jeg er helt uenig med tante grusom! Jeg vil påstå at steinerbarn oftere er bedre rustet til universitetet fordi de skriver sine egne lærebøker. De bli suvernt gode til å fange opp kjernen i det som det undervises i - gode til å ta nøkkelordenen!

Skrevet

At de skriver sine egne lærebøker må så være, det avgjørende er vel hvordan disse lærebøkene ser ut.

Skrevet

Selvfølgelig, du vil finne forskjeller på alle skoler. Det finnes ingen skoler hvor alle er like gode. Men jeg har alltid tenkt om mine venner som har gått på steinerskolen, at de har god trening i å tilegne seg kunnskap, og at de er godt trent i å stå foran mennesker og formidle.

Skrevet

Ser ut og ser ut, fru Blom. Det vesentlige er vel innholdet i en lærebok. Ellers tror jeg den enkelte lærer er utrolig viktig, uansett type skole. Lærerne bør få bedre status og lønn, så kanskje utdannelsen tiltrekker seg folk som både kan tilegne seg kunnskap og undervise barn.

Skrevet

Jeg mente selvfølgelig ikke det estetiske ved bøkene. Må man skrive alt ned i minste detalje her?

Skrevet

Ikke dumt å øve seg i å uttrykke seg presist. Det som kan misforstås, det skal misforstås!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...