Gå til innhold

Skattefradrag(stell av barn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hva en kan skrive her utenom barnehage/barnepass?? Kan en skrive på bleier eller andre ting en kjøper inn??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er kun dokumentert barnepass.(barnehage eller hvit dagmamma)

Skrevet

Her er regelen:

"Etter skatteloven § 6-48 gis det foreldrefradrag i alminnelig inntekt for legitimerte kostnader til pass og stell av hjemmeværende barn som ikke har fylt 12 år i løpet av inntektsåret. Tilsvarende gjelder for barn som er 12 år eller eldre, dersom de på grunn av eksempelvis handikap, har særskilt behov for omsorg eller pleie. Foreldrefradrag er begrenset oppad til et maksimumsbeløp som fastsettes av Stortinget. Fradrag etter standardiserte satser uten krav til nærmere dokumentasjon er bortfalt."

Jeg vet ikke om det teller, men vi har brukt en del penger på kiropraktor og fysioterapeut til vår sønn som jeg har tenkt til å føre opp neste år.

Skrevet

I tillegg til relle utgifter til barnepass, inkludert kostpenger, kan du føre opp kjøring til/fra barnehage/SFO. Dvs, det du kjører EKSTRA for å levere/hente. 1,40 per km.

Skrevet

Takk for svar :) Min har vært en del hos kiropraktor. Ringer å spør i morgen jeg tenker jeg. Dumt at det ikke står mer konkret

Skrevet

vil det sei at eg ska skriva opp ein plass at eg har hu i barnehagen ??

Skrevet

Pass og stell av barn omfatter tilsyn, pleie etc av barnet. Det omfatter ikke levekostnader (klær, mat etc), renhold av huset og heller ikke behandling av sykdom eller handicap. Man får derfor ikke fradrag her for utgifter til fysioterapi eller kiropraktor.

I feltet for tilleggsopplysninger må man skrive til hvem beløpet er betalt, det vil si xx barnehage feks. Man få kunne legge frem originalbilag på oppfordring.

Dere kan ut fra dette føre opp det dere har betalt for ungen hos barnehage, hvit dagmamma, SFO. Beløpsgrense er 25 000 for ett barn, 5 000 i tillegg for hvert ekstra barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...