Gå til innhold

kommer dere til å gi barnet deres smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har liksom innbilt meg at det er motsatt. At det er lettere å avvenne fra smokken. Smokken kan man bare kaste, mens tommelen har man alltid med seg og kan ikke "pakke den bort".. Syns det ser litt teit ut med barn i 4-5 års aldere som totter..

Mine barn har sluttet med smokk av seg selv i 4-6 mnd alderen, så vi har ikke hatt det problemet. Men barn er forskjellige..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt kommer vel ann på hvordan man legger opp dette selv...

syns det er bedre med smokk enn totten... med tanke på avvenning og tenner.....

man kan slutte med smokk tidlig om man legger opp til dette.. ingen problem det... litt sutring et par kvelder så gir det seg... ingen har vondt av det... og enkelte har stort suttebehov... vanskelig å gjøre opp en menig før ungen har kommet til verden...

jeg hadde ikke tenkt å gi smokk sist, men med en som konstant skulle ligge til puppen eller skrike så ble valget enkelt til slutt...

husk at dette er individuelt.. og de har vel forsket på dette og, med tanke på krybbedød---

Skrevet

jeg vil gi han smokk så slipper han henge på puppen hele tiden. Barna til søsteren min var på puppen hele tiden og det ønsker ikke jeg. SkL SELVFØLGELIG amme, men suttebehov for kosens del kan skje på fanget med smokk.

Skrevet

Fikk beskjed sist på sykehuset om ikke å gi ongen sutta før han hadde lært å ta pupp. Han hadde kort tungebånd og klarte ikke å ta pupp. Blei klipt men hjalp ikke. Han fikk bare mat fra en litn kopp først fordi han ikke skulle lære å ta flaska før han hadde lært å ta pupp.

Men fant ut 3 natt at jordmor hadde gidd gutten min sutta så da sprang vi ned for å kjøpe. Hadde ikke spurt før hun gav gutten min d!

Første gang han fikk sutta i munn av oss da holdt han den med begge knyttnevene og koooset seg sånn at æ fikk tårer i øyan...:) Snufs!

Fikk alldri nok melk og gutten min klarte alldri å ta pupp desverre. PRØVDE ALT!!!

Gutten min brukte mest sutta når han sov eller va syk. Sluttet å bruke sutta om dagen uten når han skulle sove når han var ett år Og når han var 2 sluttet han og sove om dagen så da brukte han bare den om natta. 2,5 sendte han alle til kaptein Sabeltann. Tok litt lenger tid å sovne den første uka men bare litt gråting andre dag:)

Så helt sikkert viss guttn i magen vill ha sutta skal han få d:)

Skrevet

jeg kommer til å gi barnet mitt smokk, men det skal være av den nye typen som har kommet.(husker ikke hva den heter for øyeblikket)

Jeg og mine søsken sluttet alle med smokk før vi var et år, og det gjorde vi av oss selv. :)

men det jeg mener er at det "må" jo være lettere å avvende barna hvis de bruker smokk enn hvis de bruker tommelen.

som jenta88 sa så kan man ikke miste eller glemme tommelen noe sted. men barnet vet jo at tommelen er der og at den er lettere tilgjenglig enn smokken, og derfor vanskeligere å fa barnet til å slutte å sutte.

Skrevet

Trodde dette var kranglesidene....hva er der å krangle om med smokk?? (Jeg vet ellers at det går fint uten både smokk og tommeltott .. )

Skrevet

Jepp!

Og jeg vet også om barn som barn som IKKE ville ha smokk, men heller tommel. Det er ikke synonymt tommel og smokk altså. Så før dere dytter den smokken i munnen på barnet, så tenk på: "hva om den faktisk ikke trenger noen ting som helst -bare vanlig pupp til vanlig tider og muligheten til å skrike fra seg litt i ny og ne uten selvstimuli som gjør at de ser hjernevasket ut!"

Som noen tidligere nevnte -det heter "passifier" på engelsk og så sant man ikke ser et reelt behov for det (som også mange her har nevnt) -altså et reelt suttebehov som gjerne oppstår mer en ett sekund ETTER at bayen har kommet ut av magen, så ser jeg ingen grunn til å dytte en plastikkdings i munnen på barnet mitt.

Skrevet

Mine barn skal få smokk.

Men det er jo bare kos med smokk, og det er SØTT OG SE BARN MED SMOKK syns da jeg;)

Men det går selvføgelig og vende barna til og la de få smokk ved soving, trøst, og ved stunder det skal være rolig... Smokk er et bra hjelpemiddel, (bedre med smokk enn godteri?)

Skrevet

Hahaha, nå har jeg hørt det og! Som jeg sa tidligere: smokk og tott er ikke synonymt -ei heller smokk og godteri!

Skrevet

Kanskje hun tenker på sånn sukkertøysmokk?

Skrevet

Ja, jeg skulle i alle fall likt og visst hvor den sammenligningen kom fra! Bedre med smokk enn godteri....hva med å prøve å holde ungen borte fra begge deler?!

Skrevet

AndreVonDrei er du mann eller kvinne? Høres så mannete ut;P

Skrevet

Mine vil ha baby: Høres jeg mannete ut? Fra en dame (antar jeg) som sammenligner smokk med godteri, så tar jeg det som et kompliment!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...