Gjest Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg har så veldig lyst til å invitere hit noen venner 17 mai. Men siden jeg er svær som en elefant om dagen er det begrenset hvor mye jeg orker å stå på med mat og sånt. Noen gode, gjerne tradisjonsrike tips til meg? Håper egentlig på knsllvær og lurte da på å grille, men vil ha noen alternativer liksom... Det er to barn under 2 år forøvrig, som også skal spise...
Mamsen og lillegutt Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 spekemat og eggerøre. kanskje litt laks hot dog til de minste. hvis noen vil ha rømmegrøt,kan du kjøpe sånn ferdig som bare må varmes opp
lillegutt mars o7 Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Grille pølser,burgere og koteletter i ovnen hvis været ikke holder seg? Ris,salat,maiskolber og pølsebrød og hamburgerbrød =) Å nå ble jeg sulten!
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Sier som dem over.. Blir været bra, grilling - med masse godt.. Blir det innevær: spekemat, med potetsalat, eggerøre,rømme,melon,jordbær,brød og flatbrød..
*Anonymus Maximalus* Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 her grilles det uansett vær, spiser inne hvis været er dårlig da..
grå :) Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 pølser er jo en slager ellers er jo svin og kylling veldig godt synes jeg. vi har ofte laget grillspyd med alt mulig på ( feks blanding av pølsebiter, kjøttboller, kylling, svin, mais, løk, paprika). bakt poteter i stekeovnen, laget hvitløkssmør og persillesmør til. evt hatt potetsalat og vanlig salat til. sånn spyd er jo kjempegreit å sette broren din og gubben til å tre.
Fire småtroll Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Vi griller også uansett vær, spiser inne hvis det regner, men selvfølgelig blir det sol :-) Kake til dessert, paibunn som jeg pensler med smeltet kokesjokolade og setter kaldt. Når sjokoladen er smeltet har jeg på vaniljekrem og store mengder bær på toppen (nå har de både jordbær, bringebær og blåbær fra Spania på butikken)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Hmmm, spekemat er jo selvfølgelig et meget godt alternativ, men det er lite kult å invitere gjester på spekemat, når man ikke skal spise det selv da:p Hehe... (liksom litt gravid, og er nok dessverre fremdeles det 17 mai) Grillingsen håper jeg jo på, det er liksom det som har vært 17 mai når jeg var yngre, men er ikke mange årene siden det SNØDDE 17 mai her, og grillings kan det jo ikke bli om været er så dårlig... Men vi får krysse fingre og tær for grillvær:)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Tausen takk for gode tips dere:) Kristin, den kaka høres livsfarlig ut;) Hehe... *siiiiikle*
Fire småtroll Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Den er kjempegod, men var en skrivefeil der så jeg, når sjokoladen har STIVNET har jeg på krem selvfølgelig ;-) Det er for at ikke kremen skal gjøre paibunnen myk..
Gjest Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Bruker du hjemmelaget eller ferdigkjøpt paibunn?
Fire småtroll Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Jeg lager selv, ligger oppskrifter på forskjellige paibunner på f.eks detsoteliv.no, noen litt sunnere enn andre. Mye smør i sånne deiger... Men er vi på hyttetur tar jeg med ferdigkjøpt, blir helt greit det også.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Da tror jeg nok det blir feridkjøpt i år;) hehe...
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Vi skal grille uansett vær og vind... Regner det spiser vi inne og grillmesteren står under parasoll (en diger en) Pølser er pop hos de små og evnt hjemmelaget potetsalat (hvilket er veldig greit å lage) Ellers går det jo fint å ha både spekemat og litt grillmat. Potetsalat blir jo brukt til begge deler og å grille spekeskinke litt er faktisk knallgodt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå