Gå til innhold

Hva skal til for at far vinner i retten 50%

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som vet hva som skal til for at far får 50% samvær, når mor ikke ønsker det? bor 15 min fra hverandre men i forskjellig kommune.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg skal si det helt for sikkert, å får ikke far 50% hvis mor ikke ønsker det. Da vil det vel bli 60/40-fordeling.

Hvi barnet er under 3 år vil det ikke bli dømt 50/50. Men som sagt, er litt usikker.

(Var dagmamma for en gutt på tre år som bodde en mnd hos mor og en mnd hos far, de bodde i forskjellige fylker, og det var grusomt! Han hadde store tilpasningsproblemer)

Skrevet

Ja, delt bosted er ikke bra for små barn! De bruker mer energi på å omstille seg enn på utvikling.

Slik som loven er i dag så blir det ikke delt bosted hvis en av partene ikke vil det. Retten dømmer ikke delt bosted...det nærmeste de kan dømme er 55/45 %.

Skrevet

Han er INGEN mulighet for at barnefar kan å 50 % av omsorgen. Det går ikke ann å gå til en rettsak med innstillingen på å få delt omsorg, da retten IKKE dømmer delt omsorg. Eneste bf kan gå til retten med, er om bf ønske mer samvær, (mer enn annenhver helg osv), omsorgen selv, eller om bf vil ha delt foreldreANSVAR.

Skrevet

hva er egentlig forskjell på 50% omsorg hver og delt foreldreansvar?

jeg mener, har ikke eksen min delt foreldreansvar når han har ungene 2.hver helg eller sjeldnere?

Skrevet

han har kun delt foreldreansvar om dere begge har skrevet under på papirene. samværsrett får han når han erkjenner farskapet.

Skrevet

50% omsorg er at han har barnet 50% av tiden.

delt foreldreansvar tilsier at far må skrive under på en del ting om barnet. som foreksempel på pass osv.

om han har delt foreldreansvar kommer an på 3 ting.

1 har dere bod sammen og fått barn sammen etter 2006 (tror det er i 2006 det ble slik). har dere det så har han delt foreldreansvar.

2 har dere ingått en skriftlig avtalle om noe annet en at du har foreldreansvaret alene?

3 har dere vært gift mens barnet har levd?

Skrevet

ok. Vi har ikke fått barn sammen e 2006 eller vært gift.

Er det da det skjemaet du skriver under på på sykehuset som sier noe om vi har delt foreldreansvar eller ikke? Eller er det kun vedkjennelse av farskapet?

Sukk.. alt man ikke vet..

Skrevet

Det som blir underskrive på sjukehuset skriver ein og under på om mor skal ha fult ansvar eller delt ansvar med far.

Skrevet

Retten dømmer ikke 50/50 den dømmer 49/51 og det skal en god del til!

Skrevet

Til dere som skiver at retten dømmer 49% / 51% og 45/55.

Da kunne den ha like godt dømt 50/50. Et like stort samarbeid mellom far og mor kreves for at et barn vil ha de bra. Hva innebærer forresten 40/60 i dager? Er det sannsynlig at en far i samme destrikt vi få 45/55 for en jente på 2 år?

Skrevet

jeg vet om at retten har dømt 50-50, så det at de ikke gjør det er feil.

Skrevet

Kan du si noe om hvordan tilfellet var og forfor det ble dømt 50/50. Når skjedde dette? og hvor gammelt var barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...