Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Noen som kan komme med meninger og formulering til dette?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 er vel det nære båndet som bygges allerede i magen, amming + at jeg tror det er sånn fra naturens side. de færreste pattedyr er monogame, heller ikke mennesker - mor er den tryggeste personen i et lite barns liv. sånn har det faktisk alltid vært for meg, også i voksen alder. er kjempeglad i faren min, men han er ikke mamma
Hva skjer'a?♂ Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Jeg tror det kommer av mengde tid barnet har sammen med mor og kvaliteten på/ dybden i relasjonen. De behøver ikke bli mest knyttet til mor... Mannen min og jeg deler permisjonen med lillegutt og ser at han er like knyttet til oss begge. Han er 8 mnd nå og sier mampa:) Jeg ammer og har fullammet til 6mnd, men mannen min gir mm på flaske. Lillegutt koser seg enormt mye i pappas armer mens han drikker av flasken sin.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Jeg synes nesten spm var litt dumt, det sier seg selv hvorfor barnet er mere knyttet til mor enn far!
winneboo Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Kanskje fordi mor er den som tilbringer mest tid med barnet i begynnelsen. Mor er jo hjemme i permisjon å er da sammen med barnet 24 timer i døgnet. Far er på jobb hele dagen. Men etterhvert som barnet vokser opp så vil jeg tro at barnet blir like knyttet til far som mor. Selv om min mor var hjemme med meg hele oppveksten så er jeg mer knyttet til min far. Det er mye fordi han var mer delaktiv i oppdragelsen enn min mor. Det var pappa som irrettesatte meg, han som tok avgjørelsene å som forklarte meg hvofor og hvordan på alt det jeg lurte på. Min mor er litt tilbaketrukket og usikker på seg selv så det har alltid vært pappa som har stått meg nærmest. Har egentlig aldri hatt et personlig forhold til min mor selv om vi bodde under samme tak i 20 år. Pappa var mye ute å reiste med jobben, ofte alt fra 3mnd til 1 år om gangen, men hadde alikevel et nærmere forhold til han. Min datter er mer knyttet til meg enn sin far, ikke så rart egentlig for meg ser hun hver dag, mens far ser hun kun 2-4 dager i mnd. Men hun er så liten enda så det er jo helt normalt for et lite barn å være mest knyttet til den personen som er der mest.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 fordi mor oftest bruker mest tid med barnet. pappaer jobber oftere. ingen ting i veien for at barnet kan bli mest knyttet til far. det er bare å la mamma jobbe og pappa være hjemme. og siden la pappen jobbe i reduserte stillinger og la mammaen jobbe ekstra slik som mange familier gjør'
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Ene og alene fordi det vanligvis er mor som har mest med barnet å gjøre de første månedene/året. Her i huset har vi beviset på at det like gjerne kan være andre veien; at barnet er mer knyttet til far enn mor. Hvorfor? Mor var veldig dårlig de første månedene og dermed var far primær-omsorgsperson. Selv i dag, 3 år gammelt tyr barnet først til far. Så hvem barnet tyr til utvikles gjennom hvem barnet har mest kontakt med den første tiden, og det kan vel så gjerne være far.
camilla^ Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Det er hvor mye far har fått lov til å være sammen med de av mor det. Da minsta mi ble født, fikk også hennes far en fetter fire dager før. Der hadde moren de første 6ukene med permisjon så hadde pappan resten. Det er pappan denne gutten er mest knyttet til. Det er pappa som skal blåse på sår, lage mat, kose, lese bok osv. Med store broren er det mamman, og da hadde mamman også hele permisjonen. Tantungen min er rimelig likt knyttet til sine foreldre. Pappan jobber natta slik at han er mye hjemme. Og han har barnet når mor er på jobb. Slik har det alltid vært, selv når han ammet. Så jeg tror det er litt med hvor mye mor lar han få lov til å være der og om det er praktisk mulig. Mannfolk tåler litt gråt de også.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Lar far få lov??? Hallo de fleste av oss ser da vel gjerne at far har så mye som mulig med barnet å gjøre vel?? Synes den formuleringen var veldig nedlatende!
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #10 Skrevet 25. april 2008 Camilla bør jobbe med fordommene sine !! Far er bedt, tryglet og invitert til å se snuppa, ønsker gjerne at han tar 14 dager perm nå ved nedkomst og en del senere- vel fikk i dag bekreftet at han pt. har pappapermisjon men snuppa har ha¨n ikke hatt tid til å stikke innom ( bor hele 10 min unna) hesten og nye dama er nok mer interesant !! Velkommen til the real world Camilla , fordommene dine klarer vi oss godt uten her inne !!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå