Gå til innhold

svangerskapsforgiftning...


MiaTherese#HAR FØDT#

Anbefalte innlegg

tirsdag var jeg hos jordmor for ekstrakontroll pga at jeg har hatt hevelser og mye væske i kroppen som kom veldig brått. Idag var jeg til ny kontroll, ingen bedring, proteiner i urin, høyt blodtrykk samt noe hevelser. Ble sendt rett til sykehus for og ta prøver.

De konstaterte begynnende svangerskapsforgiftning fase 1 kalte de det...

Så nå har jeg fått forbud mot og gjøre alt annet enn og sitte i ro eller ligge og slappe av. Får ikke lov til og gå i butikken engang denne helga.. Skal på ny kontroll på mandag, er det ingen bedring da så skulle de vurdere innleggelse med total hvile i noen dager for så og se ann formen...

Huff jeg ble så deprimert, er så kjedelig og sitte i ro hele dagen, og ihvertfall når vi har så stor hage, sola skinner og min kjære samboer sliter alene rundt i hagen....

 

Måtte bare syte litt!.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff kor trasig... Skjønner at du er deprimert når sola skinner og din samboer arbeider alene i hagen.. Men du må jo bare lytte til det som du har fått beskjed, altså hvile...

 

Din samboer skjønner d nok, og han syns nok sikkert synd på dæ!!

Håper at kontrollen på Mandag er bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj da. Men du vet at da er det bare å gjøre som legen sier så det ikke blir værre!!

Finn deg ei eller flere bøker i sofaen eller ute i sola og ignorer den dårlige samvittigheten din som uansett ikke har grunn til å være der!

Det er viktig å prøve å høre på legen og ikke trosse gode råd nå......

 

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA jeg har virkelig tatt det med ro nå, satt ute i sola i hele dag og beundret samboeren min som jobbet som en skikkelig handymann i bar overkropp i sola... # tihi #

Han er veldig snill og forståelses full og passer på at jeg har alt jeg trenger:-)

Satt ute og leste bok og det skal jeg fortsette med hvis været holder sge. deilig og kunne sitte ute i capri bukse og bli brun og fin på armer og ben...

Så får vi håpe formne bedrer seg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sv. forgiftning sist, ble oppdaget av JM i uke 37, og da ble jeg lagt inn direkte....

 

Og tro meg det er enda kjedeligere å ligge på sykehuset i mange uker!!! Så prøv å heller bare nye tiden hjemme i sola, i egen seng og med mannen din til stede ;-)

 

Og høre på legen om å ta det med ro....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har virkelig tatt det helt piano nå i helga og håper at kontrollen i morgen er bedre enn føre helga.... Krysser fingre og tær for det... Vil helst ikke ligge på sykehus i to måneder ....

Flere her som har fått svangerskapsforgiftning??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen..

Jo jeg er nå enda i denne startfasen som de kaller det, og vi håper jeg kommer til og stå der frem til the bitter end!!:-)

Fikk noen timer på fødeavdelinga til observasjon og blodprøve tagning osv... men den står fortsatt på samme plass så må fortsatt holde meg i ro og ikke stresse...

 

Tja hvordan føler man seg med svangerskapsforgitning.. hmm

det er vel det som er det skumle med det at man føler seg jo ikke i dårlig form, jeg har fått litt kvalme, og en helvetes hodepine som sitter i panna( midt i panna) samt en del ødem(hevelse/vann) i kroppen.

Føyk opp 2,5 kg på tre dager.

Men merker at jeg er nok litt slappere og orker ikke stort nå. MEn dette kommer vel også fordi med en gang jeg gjør litt for mye så kommer hodepinen og kvalmen. Da er det bare og innta sofaen eller en godstol..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på samme måte da jeg fikk det...

 

INGEN symptomer...

Noe ødemer men ikke mer enn jeg trodde var normalt på slutten...

Ellers var jo formen fin den! Ble lagt inn på sykehuset direkte etter rutinekontroll hos JM, og fikk beskjed om å ta det med ro....

 

Vekta hadde vist også føket i været... Men det viste jo ikke jeg siden vi ikke har vekt hjemme =P

 

Ellers var det vel ikke så veldig dramatisk å ha sv. forgiftning. Bare veldig kjedelig å måtte ta det sånn med ro!

 

Du får prøve å slappe av å nyte roen fremover. Ikke så mye annet å gjøre =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...