Gå til innhold

Uff dårlig samvittighet.........

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dugnad her jeg bor idag og for 4 gangen på rad kan jeg ikke være med.

Den første gangen (høst) var når jeg drev og flyttet inn og vi var i andre leiligheten den kvelden,

andre gangen (mars i fjor) hadde jeg streng beskjed om å holde senga (Svangerskapsforgiftning)

Tredje gangen(april i fjor.) lå jeg på sykehuset med SF.

Så var det ingen på høsten i fjor.

I dag er det fjerde gangen og jeg er avhengig av krykker grunnet bekkenløsning for å gå samt har ansvar for en ettåring her.

Så er umulig å hjelpe til.

Mannen min er på jobb da han jobber ettermiddager så han får ikke hjulpet til heller.

Samme var han de andre gangene.

Det er en til som kommer i slutten av neste mnd, men blir jo samme problemet som idag. Da jeg ikke har termin før i juli.

Jeg vet at jeg har gode grunner for å ikke hjelpe til, Og vi passer alltid på å ta trappevask og annet som vi skal gjøre. Men får dårlig samvittighet for å aldri stille opp på dugnadene da. Hadde jeg kunnet beveget meg greit så hadde jeg stillt opp med en gang.

Men det vet jo ikke de andre som bor her.

Lurer jo litt på om naboene snakker om oss som de som aldri stiller opp.

Like greit vi skal flytte til høsten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner ikke naboene at du ikke kan være med er de ganske dumme... Du har jo hatt gode grunner til å iike være med! ikke ha dårlig samvittighet du!

Skrevet

Hvis du går med krykker, så skjønner de jo at det blir vanskelig for deg. Snakk med dem, da vel, istedenfor at de skal snakke OM deg. Går jo an å vise seg, komme med oppmuntringer ol.

Skrevet

Hvis du orker å koke kaffi til dem, eller bake ei kake (eller kjøpe) kan du hjelpe til å lage god dugnadsstemning.

Synes ikke du skal ha dårlig samvittighet!

Skrevet

Ja det må du regne med de gjør.

Vi også har ei i sameiet som aldri stiller opp (riktignok fordi det aldri passer, og ikke på grunn av sykdom da).

Men uansett hvor god grunn man har ville jeg prøvd å få noen til å stille i mitt sted når det er snakk om så mange ganger, de andre gjør tross alt min jobb.

Skrevet

Forresten, å bake kake å varte de opp med som "kompensasjon" var forøvrig en knallgod idé ;)

Skrevet

Var å snakka med en i styret igår for å høre om det var ting som skulle gjøres som min mann kunne gjøre idag.

Fikk beskjed at jeg ikke skulle bekymmre meg da det var så lite som skulle gjøre denne gangen og et eldre par som bor et par etasjer over oss har visst skrytt masse av oss, da vi har ryddet og måket snø og slik selv om det ikke er vår tur, og aldri "glemt" å gjøre det når det er vår tur.

Vi har snømåking og annet lettere vedlikehold gående på omgang en mnd per leilighet.

Men vi har en del eldre somer dårlig til beins så jeg har fått mannen min til å ta snømåkinga når det har snødd mye i perioder, slik at de slipper å måke 2 ganger om dagen. Er jo kjempeslitsomt.

Var foresten nesten ingen mennesker som hjalp til i går, syntes jeg er helt forferdelig 64 leiligheter og bare 6-7 personer som gjorde noe.

Er også et stort problem ved trappevask her har jeg merka, naboen min for eksempel har vasket gangen en gang siden vi flyttet inn her for snart 2 år siden.

Han skal jo vaske en gang i uka annen hver mnd.

Ser ikke ut første gangen vi vasker i vår mnd, sånn på høst og vår når det er en del leire og sand.

Og er visst ikke bare vår etasje og oppgang som har slike boende.

Høres jo smart ut å prøve å få noen å stille i sitt sted men vi har hverken familie eller venner rundt her nærmeste bor 2 timer unna med bil.

Vi har noen løst bekjente men det er det. Ingen vi kan be om hjelp til noe, en av grunnene vi nå skal flytte igjen så vi kommer nærmere familie og venner med barna.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...