Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Vi har ei på 2 som heter Viktoria!! Venter nå ei ny jente.. Står igjen med Emma Christina Camilla Cecilie Elisabeth Sarah Hva passer best?
Gjest Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Viktoria er et nydelig, klassisk, internasjonalt navn. Emma - Utrolig pinglete i forhold til Viktoria. Dessuten kjempe-poppis. Samme med Sarah. Christina - Flott, pent, internasjonalt og klassisk. Passer kjempegodt til Viktoria. Men ville kanskje skrevet Kristina siden dere har Viktoria med K. Camilla - Veldig 80-talls navn som ikke er så klassisk/internasjonalt.. Elisabeth - Ett av mine favorittnavn. Helt nydelig, klassisk og internasjonalt. Passer perfekt til Viktoria! Ville uten tvil valgt de i samme sjanger som Viktoria og det er enten Christina eller Elisabeth.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Liker best Christina selv mens mannen min heller mot Emma..Men vi vil skrive det med Ch siden min far heter Kristian og vil vi ikke ha direkte oppkalling..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Jeg ville valgt Christina eller Elisabeth. Som hun over sa - dette er stødige og klassiske navn som aldri går av moten. Emma er helt utrolig oppbrukt, så utrolig kjedelig. Nei, nå trenger vi en liten Elisabeth eller en liten Christina i stedet! Liker Elisabeth best. En av mine 4 døtre heter nettopp dette, og det er navnet vi er mest fornøyde med.
prebs Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Oi, jeg synes alle var fine, jeg! Men til Victoria synes jeg at Elisabeth passer best. Ellers liker jeg særlig godt Emma og Sarah. Men det blir bra uansett!
Gjest Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 elisabeth er helt utrolig vakkert, og passer fint med viktoria. Emma er jeg også veldig glad i.. alle navnene er veldig fine egentlig, men liker de to best.
Vannmann35 Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Hadde gått for Christina. Victoria og Christina klinger flott sammen, og det er heller ikke så mange små som heter Christina nå.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Syns Christina og Elisabeth passer best til Viktoria. Ellers syns jeg Camilla, Emma og Sarah er fine navn. Liker ikke Cecilie så godt, men syns Cecilia er nydelig. Tror jeg ville valgt Elisabeth med Christina som en god nr to.
Anonym bruker Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Viktoria det er et nydlig navn:) det må jeg bare si..hehe...heter det selv:) Av de andre navnene syns jeg Emma er finest og er et veldig søtt navn:)Og jeg kan legge til at søstra mi heter Emma:) Så helt klart (Viktoria) og Emma:) De andre navna er ikke så fine! Da må jeg bare si at: Det er finere med: - Kamilla enn Camilla - Cecil/Celina enn Cecilie - Sara enn Sarah - Elisabeth liker JEG IKKE i det hele tatt (men husk det er MIN mening), men hva med Elena eller Alise. - Christina er kjedlig etter MIN mening.
Jente2011 Skrevet 26. april 2008 #13 Skrevet 26. april 2008 camilla passe godt t viktoria:) cecilie og!
A og G Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Viktoria og Cecilie synes jeg er finest! Eller Viktoria og Elisabeth
Anonym bruker Skrevet 27. april 2008 #15 Skrevet 27. april 2008 - Er det lov og skrive kristina med ch ? Ihvertfall tidligere var det ikke lov og skrive kristina/e på denne måten. Charlotte derimot...........................
anaina Skrevet 27. april 2008 #17 Skrevet 27. april 2008 Siden dere skriver Viktoria med K, ville jeg valgt Kamilla med K. Emma og sarah er litt oppbrukt, Christina eller Christine er OK, Ceciie og Elisabeth er litt 80-tals for meg. Kjenner forresten søstre som heter Viktoria og Rebekka.
Anonym bruker Skrevet 28. april 2008 #18 Skrevet 28. april 2008 Enig med flertallet over her, jeg stemmer også på Christina! Viktoria og Elisabeth passer også fint sammen, men jeg synes kanskje det blir litt vel kongelig og pompøst sammen. Får veldig assosiasjoner til det britiske kongehuset. Derfor ville jeg valgt Viktoria og Christina. Emma og Sara(h) er også fint, men akk så vanlig. Camilla og Cecilie er det så mange på min egen alder som heter. Det er navn som dagens barn nok kommer til å se på som kjedelige mamma-navn - på samme måte som vi tenker om navnene Grethe, Randi, Berit, Bjørg etc nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå