Gå til innhold

Bade i basseng

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gjør dere det, og er det evt å anbefale?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Basseng bad er jo et alternativ til de som er plaget med bekkenløsning, jeg kan ikke grunnet allergi mot klor men det kan du bare gjøre. Stive og ømme muskler og ledd, sliten kropp... hjelper med et bad i varmt basseng=)

Jeg badet mye forrige gang (i syden da) men det tror jeg nok du trygt kan gjøre så lenge det ikke er noe som tilsier at di IKKE skal gjøre det?

Skrevet

Ja!

Bassengtrening er supert, masse motstand for musklane, utan å slita på ledd og andre band.

Både symjing og vanngymnastikk er blant dei tinga jordmødre anbefaler mest som treningsform, på sida av spaserturar.

Nokre er redde for infeksjonar osv, men det er visst bare ein (liten) fare dersom vatnet har gått og fødselen nærmar seg veldig.

Skrevet

Svømming er super trening! Deilig å føle seg litt"vektløs" ettersom magen (og kroppen) endrer størrelse ;) har lest at man skal unngå basseng helt på slutten av svangerskapet pga faren for infeksjon.

Skrevet

Jeg svømmer 2-3 ganger i uken og er 25 uker på vei. Ikke alltid jeg klare å svømme for jeg får vanvittig vondt i bekkenet. Men der jeg svømmer så er det sånne "flyte pølswer" som jeg har rudt meg, og da går det bra med bekkenet. Tar det med ro men det er vanvittig deilig å bare slappe av i det varme vannet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...