chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Startet like så godt en ny tråd jeg, travelt å lete etter den andre og så finner jeg den ikke for jeg blir blendet av alle andre trådene her.. hehe. Svarte det egentlig i den andre og ang amming, som sagt slet jeg mye med førstemann.. ammet i 2 uker, startet delvis på erstatning og etter 5 uker kuttet jeg ammingen helt, hadde ikke tilfredstillende med næring i melken så er jo ikke rart småen aldri var fornøyd Men uansett så er jeg veldig i tvil om jeg vil amme denne gangen, om det går bra fra første stund så gjør jeg det også fordi vekt reduksjonen blir nok større og kjappere. Men blir det noe pes slutter jeg tvert, orker ikke slite meg ut på detta igjen. Og de anbefaler vel oss med silikon å amme da det forminsker risikoen for kapsling. (og den vekta vil jeg jo skal gå foooort) hehe.. er jo litt egosentrisk også jeg da midt oppi det hele=) Mitt andre barn har vokst opp på erstatning og er frisk og fin så jeg tenker ikke så mye på det egentlig.. skal ha en prat med jordmor neste kontroll=)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 25. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. april 2008 Dytter den litt opp igjen jeg=)
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 25. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. april 2008 dyttetidytt!!
babygullz <3 vilde Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 heeei=) Takk for svar=) Hadde du silikon da du ammet forrige? Jeg har ikke særlig lyst å få kapsling...men om det skulle skje, og man får ubehagelige smerter, så har man jo den "livsgarantien" på implantatet, slik at man får operert nytt? eller gjelder ikke det om det skjer pga amming/ikke amming? jeg vil også at den vekta skal gå FOOOOORT nedover..men, jeg er usikker på hva som vil gå fortest...amming, eller slankepreparater..?!
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 25. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. april 2008 Ingen årsak du, bare hyggelig=) Nei forrige gang hadde jeg ikke silikon, la de inn 1,5 år etter fødsel. Og har ikke særlig lyst at det skal kapsle seg men det er en risiko en bare må ta med på lasset. Jeg tror du har en garanti i ett år, men om du må bytte inplantat så skal det koste mindre enn første gangen (så fremt du ikke har vert i kontakt med andre klinikker enn der du gjorde det) Slik er vertfall ordningen der jeg gjorde inngrepet. Ca 10 000 ved bytte av inplantater. Jeg aner ikke hvilke kriterier de har for å bytte billigere/ gratis. Jeg har nok tenkt å prøve den naturlige måten først ang vektredusering, skal fjerne overflødig/død hud på magen etter hvert og da MÅ jeg vel gå ned til ideal vekten min først, og da er vel ammingen en fin start selv om jeg ser mørkt på det. Preparater har jeg aldri vert særlig god på=) Hehe... har ikke tålmodighet til verken eller, vil bare at ting skal skje=)
babygullz <3 vilde Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 Okei....Kanksje jeg får byttet dem gratis da, for jeg la nemlig inn nå rett før jul(3desember). og da er d jo først gått 1 år 2måneder ETTER fødselen...jeg må uansett ta kontakt med klinikken å høre om d der... Så jeg kan være forberedt på hva som vil skje med puppene mine, og om jeg eventuelt må være forberedt på å legge litt penger til side=) Da jeg opererte fikk jeg uansett beskjed om at det var livsgaranti, det skulle ikke bli en nødvendighet å bytte dem ut....utenom hvis d skulle skje en kapsling e.l. frastøting( ikke alltid kroppen vil godkjenne fremmedlegemer;P).. Det har seg også faktisk slik at den høyre puppen ikke vil feste seg ordentlig i "kjøttet" inni der, så den kan duttes frem og tilbake...ganske "ekkel" følelse..så jeg skulle komme tilbake i mai å få sjekket det der..men merkelig at den venstre siden ville feste seg, og ikke høyre..men kommer vel av at jeg bruker høyresiden mye... Får håpe d ordner seg jallefal! betaler ikke 30 000 på pupper for moro skyld!=) jeg vil også fjerne overflødig hud/fettsuge, om det blir noe...jeg var ganske tykk før, og så slanket jeg meg nesten 30 kilo. fikk ingenting overflødig hud, så jeg tror huden min er ganske elastisk og samarbeidsvillig..men jeg kommer til å fettsuge ridebukselårene mine uansett når jeg er ferdig med fødsel, amming og slanking, for de har jeg alltid hatt komplekser med, uansett hvor tynn jeg har vært! uff..slankepreparater har jeg vært helt rå på til tider...ting man får kjøpt i utlandet funker jo helt sinnsykt i forhold til epleeddikken på helsekosten liksom:P men det er jo ikke akkurat bra for indre organer vil jeg tro, så noen ekstrem bruk blir d nok ikke...men d er merkelig hva man gjør når man bare er desperat nok! Jeg kommer ikke til å takle om jeg går opp 20 kilo og må bruke år på å få d av. Maks 3-6 måneder! jeg er nok en av verdens mest utolmodige mennesker..
lana<3 Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 unnskyld unnskyld for at jeg bryter inn i tråden deres men bare måtte kommentere..... Hvor har du operert henne babygullz? Jeg opererte inne på klinikk stavanger hos han nordlendingen, var inne hos han rett før jeg ble gravid for jeg skal operere meg igjen etter fødsel og amming. Hvis du har vært inne på klinikk stavanger så anbefaler de deg 1 halvt år med puppene før du blir gravid for ellers risikerer du å ødelegge formen på puppene eller få kapsling siden de trenger tid å gro. Hos meg tok det ett år fra jeg tok operasjonen til de var helt grodd fast. Hadde ei venninne som tok silikon og hun ble gravid tre uker etterpå, puppene ble helt ødelagt av strekkmerker og hun fikk så mye kapsling at hun måtte operere på nytt og det gikk ikke på garantien. Men både hun og jeg har operert inn rue kapsler, de som var før de som du har operert inn, litt større sjanse for kapsling på de innleggene. Så på mine har jeg 15 års garanti. Det er påvist at dem som ammer kommer mye fortere ned i matchvekt enn dem som ikke ammer. Jeg var selv ganske nazi på det der med jenta mi. Det var hylvondt å amme de tre første mnd og fikk brystbetennelse, unge som hadde gulsott og kolikk, men jeg gav meg ikke og etter 3 mnd begynte ting å bli litt lettere og ammingen ble rett og slett kjempekos. Hvis jeg vil noe, så holder jeg på til jeg får det til, og det tror jeg de fleste gjør hvis de bare vil det nok. igjen sorry for at jeg brøt inn i tråden, bare måtte kommentere... klem til dere begge...
babygullz <3 vilde Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 Jeg opererte ved colosseumklinikken, og har livsgaranti. Har rue anatomiske innlegg, og han sa ingenting om at jeg burde vente med graviditet.. Implantatene skulle vært grodd på 6 uker, det er iallefall den venstre, og de syns det var rart at den høyre ikke hadde festet seg..men jeg skulle komme tilbake i mai og hvis den ikke hadde festet seg ordentlig da, så måtte de fikse det. Jeg ringte jo inn om dette problemet før jeg ble gravid, og da skulle det jo ordnes om det ikke grodde.... Blir spennendes å se da, om de krever å få full betaling for en ny operasjon, eller om det går på "garantien". Jeg kommer ikke til å finne meg i at det ikke går på garantien, for problemet var jo der FØR jeg ble gravid, så det kan ikke skyldes på at det er pga jeg ble gravid før enkelte kirurger anbefaler..
chick28 blir trebarnsmamma=) Skrevet 26. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 26. april 2008 lailaelin=) Du er nok tilgitt.. hehe, bare koselig med flere med erfaring og meninger=) Jeg husker ikke hvor lang garanti jeg har og hva den dekker, gjorde det på fornebuklinikken for 3 år siden og var kjempe fornøyd me puppene mine, håper bare jeg er det etter svangerskapet også, så slipper jeg noe mer stress med dem=) Og jeg vil nok prøve å amme jeg og (tror jeg) men 3 mnd mes smerte "helvete" med såre og betente brystvorter kommer jeg aldri til å takle... Håper det går bra med alle våres fronter=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå