Mammantiltigerogentil Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg har blitt uplanlagt gravid og var til tidlig kontroll og undersøkelse fordi jeg vurderte en abort. Jeg har nå bestemt meg for å beholde barnet. Uansett, jeg har tatt to graviditetstester som begge var positive, og var til UL igår. Ifølge mine beregninger skal jeg være rundt 5 uker på vei. Legen klarte imidlertid ikke å se noenting, annet enn en liten skygge i livmoren. Hun nevnte at hun ikke så plommesekk eller vann, og kunne ikke si om det var utenfor eller innenfor livmoren. Dette gjorde meg ganske urolig, all den tid jeg nå faktisk har forsonet meg med at jeg er gravid... Jeg er nå usikker på om det faktisk er noe der inne.... selvom testene jo viser at jeg er gravid. Jeg er veldig trøtt tidlig om kvelden, og har begynt å bli sliten også om dagen nå. Ellers ingen symptomer... Hva tenker dere? Stresser jeg unødig?
Ina25♥med gull i magen Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Ikke vet jeg... men det samme skjedde meg. Var usikker på hvor langt jeg var på vei, derfor var jeg på tidlig UL. Kunne ikke se noenting. Kunne ikke se om jeg var gravid i det hele tatt. Legen trodde jeg var ca 4 uker da (jeg visste at jeg måtte være nesten 5). Når jeg var tilbake en mnd. senere var jeg 8+5 (noe som innebar at jeg var nesten 5 uker når han ikke kunne se noe...). Perfekt liten spire med bankende hjerte så jeg da:) Så det er helt klart at alt kan være fint, men jeg vet jo ikke... Har du fått ny time senere eller? Lykke til!
Lemonia Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 5 uker er veldig tidlig da, er du virkelig 100% sikker på når du hadde eggløsning? For når man er så kort på vei er det ikke mange dager mellom når man knapt ser noenting og når man ser et embryo. Og det er jo enda noen dager til hjertet begynner å slå. Tror ikke du skal legge så mye i det og heller ta en ny UL om noen uker når det er mer å se. At du ikke har noen symptomer har ingenting å si. Det har ikke jeg heller og senest i går så jeg hjerteslag på UL:
Mammantiltigerogentil Skrevet 24. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2008 Takk for svar, da er nok alt 'i orden' . Bare å vente da og se hvordan dette utvikler seg . Kjempeskummelt, særlig siden jeg blir helt alene... Må nevne at jeg har følt meg uggen i hele dag, men vet ikke om det er noe jeg innbiller meg eller ikke ;-)
Ina25♥med gull i magen Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Har forøvrig ikke hatt så mye symptomer jeg heller... bare trøtt og slapp egentlig. Og sykt ømme pupper...
emili78 Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 I det 1.trimester så skjer utviklingen meget fort. Det kan gå fra dag til dag og fra time til time. Jeg tror det vil gå kjempe bra med deg, men husk at det inni det skjer det ting i en superfart så ting du gjerne vil skje kan være avgjørende på bare timer. Gi beskjed om hvordan det har gått når du skal på neste ul da:-))
Lyst på nr3♥ Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 ÅÅhh så godt å lese dette!!!!!! )) Nå ble jeg litt letta.... Var på ul på onsdag for en tidlig sjekk da jeg har blitt gravid som ikke var planlagt.. Så ville sjekke ut at alt var ok og evt antall og ca hvor langt... Så jeg og min forlovede gikk stolt ivei på ul og tenkte at vi var rundt 9 uker på vei.. (etter d jeg regnet ut pga rar mens tidligere..) Men når jeg satt i stolen og legen (som var forresten VELDIG KOSELIG OG OMTENKSOM!!!!) kunne hun fortelle at jeg var iallefall ikke så langt som 9 uker nei.. for spiren i magen min var kun 2,5 mm lang... vi klarte nesten ikke å se den lille "flekken" som lå å koste seg i fostervannet... måtte peke på flere ganger for å være sikker jeg og spørre: ER D LILLE DER FOSTERET?! *ler litt nå* Vel ferdi så snakket vi med legen og hun fortalte at ut ifra det jeg fortalte ang når symtomene mine startet og den rare blødningen min som sikkert nok var festebklødning, og hvor stort spiren var så var jeg bare 6+1 på vei mente hun, og hun fant heller ikke hjerteaktivitet.. VI ble så klart redde når hun fortalte d, men hun beroliget oss med at det kunne være for tidlig med å se dette og hun sjekket også at eggstokken som egget mitt hadde kommet fra var godt kapslet inn, så hun var VELDIG POSITIV til at jeg hadde et friskt og levende spire i magen min.... men selv om det meste stemmer med at jeg var 6 uker på vei (blir 7 i uka som kommer..) så blir en litt tankefull... tenker mye enn hvis... skal til ny ultralyd nå på tirsdag.. så krysser fingrene og tærne og gud vet hva... LA D VÆRE I ORDEN!!!! Men jeg har fremdeles ømme bryster som er tunge, kvalme, TRØTTTTTTT!!! så tar symtomene VELDIG POSITIVT DA...!! )) Ønsker alle her lykke til med ny ultralyd!!!!!!!!!! Klæm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå