trettiåtrøtt Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Kan pappaen bruke egenmelding pga sykt barn (han har feber og kan ikke i barnehagen) når mammaen er ute i permisjon??
uups123 Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 niks..men viss du er syk så kan han de. for da er de ingen til å passe på ungen
uups123 Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 ble litt feil det der...viss du som er ute i perminsjn og hjemme med en unge blir syk så kan ha ta fri for å passe den ungen du da er hjemme med.. men så lenge du er frisk og hjemme må nok du passe den syke ungen og.. sånn jeg har forstått de..
Ingen_nick_ledig Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Vet dette har vert diskutert her før, og da var det veldig delte meninger om det. Ta en telefon til nav og hør. (Og del gjerne med oss hva de har å si der....)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Nei det går ikke. Men om du er syk kan han være hjemme
Fire småtroll Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Det er jo arbeidsgiver som må ut med de pengene der, derfor er det noen arbeidgivere som nekter far å være hjemme når mor allerede er der for å ta seg av barna... Nav har egentlig ikke noe med det å gjøre. Hva man egentlig har krav på er det delte meninger om, har aldri funnet noe fasitsvar jeg ihvertfall. Men mannen min har vært hjemme noen ganger med arbeidsgivers velsignelse (f.eks når vesla lå på sykehus)
Ingen_nick_ledig Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Klart nav har noe med det å gjøre. Er jo arbeidsgiver som må betale for sykt barn dager uansett, men de kan ikke nekte å la foreldrene være hjemme av den grunn....
celodi Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 jeg var hjemme en god stund med sistemann etter permisjonen..Og sambo fikk alltid være hjemme om poden var syk...
Super-Langbein Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Også jeg som innbildte meg at mammaen måtte ha sykemld. fra legen sin for at pappaen skulle få overta perm.dager, sånn for dokumentasjonens skyld(NAV). Altså dersom både mor og barn er syke.
Fire småtroll Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Det var vel ikke snakk om å ta over permisjonen, men å bruke av de 10 dagene i året far har til sykt barn/barnepasser... Av en eller annen grunn praktiserer arbeidsgivere forskjellig her, det er jo ikke penger en får utbetalt fra nav, men fra arbeidsgiveren. Samme som egenmeldingsdager.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Regner med at du snakker om en storebror som er syk..... og du er i permisjon med et mindre søsken..?.. I såfall har far rett til å være hjemme med det syke barnet (som du ikke er i permisjon "med")
Gjest Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Far kan ta ut sykt barn dag når mor har permisjon med et annet barn.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 Eldstesønnen vår hadde spysjuke for en uke siden, da tok faren ut sykt barn dag på han enda jeg har permisjon. Arbeidsgiveren sa ikke noe på det
Bella Swan Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 Men hvorfor vil dere bruke de dagen når du allikevel er hjemme??
Gjest Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Har man f.eks.en nyfødt som henger i puppene eller skriker døgnet rundt er ganske greit at pappaen kan ta seg av det andre barnet da. Eller om man har time hos lege/helsestasjon/fysioterapaut ect...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå