3 blir snart 4 Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg synes mange gammeldagse navn er koselige, og at det er hyggelig å kalle opp etter besteforeldre, oldeforeldre osv. Eksempler kan være; Sigrid Åse Astrid Else Jens Enok Arne Noen som har noen koselige gamle navn på lager som har blitt litt glemt, men som fortjener å få nytt liv?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Gamle navn begynner å bli poppis nå. Jeg liker noen, men ikke alle. Syns navn som Agnes, Jenny, Alma, Synnøve, Ingeborg, Magnus, Håvard, Harald, Johannes og Iver er fine.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Jeg synes mange gamle navn er fine og koselige: Oline Johanna Agnes Agnethe Hilda Margrethe Peder Bendik Johannes Gustav Oskar Johan Emrik Even Wilhelm Henrik
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Koselige navn som er lite i bruk nå til dags, er bl.a: Brita Inger Ingebjørg Hilma Martha Olav Gitle Lasse Gabriel Thoralf
huldra87 Skrevet 25. april 2008 #7 Skrevet 25. april 2008 Helt enig der! Det er mange gamle fine navn som fortjener sin renessanse! Og det virker som at flere av dem allerede holder på og få det =) Når vi en gang får barn, så kommer vi til og kalle opp, og da blir det nok et gammelt navn ja... Her er noen jeg liker godt: (noen er i min familie, og fint er det, for da kan de være alternativer når den dagen kommer! ;-) Anna Ragnhild Jørgine Jensine Hansine Lovise Sigrid Sofie Edel Amalie Kirsten Elna Ester Edvard Johannes Levi Aksel Bjørnar Hans Hjalmar Einar Mathis Mikkel Evald Peder Johan Laurits Wilhelm Oskar Vel, noen av dem har jo allerede fått en liten renessanse, men jeg tok demmed likevel ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå