Gå til innhold

Enda et innlegg ang udugelig mann,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde egentlig ikke tenkt og skrive innlegg ang dette, men må lufte tankene litt. Saken er at samboeren min drikker veldig ofte, dvs 2-3 ganger per uke. Han drikker seg ikke dritings, men han blir jo beruset. Vi har alkoholikere på begge sider av familien. Og jeg vet hvordan det er og vokse opp med en far som drikker ofte. Vil ikke at sønnen min skal gjøre det. Samboeren min har selv en far som drikker mye og ofte. Er så redd for at samboeren min skal 'arve' dette alkolproblemet fra sin side.

Har flere ganger snakket med han om det, men han fornekter det. Han sier at han ikke har et problem. Har flere ganger sagt at hvis det ikke er et problem så kan han jo la være og drikke så ofte. Han går med på det, men går ikke en uke en gang før han finner frem ølen.

Dette plager meg. Vet ikke hva jeg skal gjøre. Har mest lyst til og flytte, men jeg er jo glad i han og vil jo at lillegutt skal vokse opp med en pappa. Men med uten alkohol inne i bildet.

Når han drikker så vil jeg ikke at han skal være i nærheten av lillegutt, det ender jo også med at jeg får alt ansvaret + at gutten vår får lite tid med pappa'n sin.

Jeg gråter flere ganger i uken, fordi jeg er så frustrert og ikke vet hva jeg skal gjøre. Synes så synd på gutten vår som ikke får tilbringe så mye tid med pappa'n sin.

Hva ville dere ha gjort hvis dere var i samme situasjon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som ei som har levd med en slik mann (det er jo ikke noe problem! Jeg drikker bare av og til! = torsdag, fredag, lørdag, søndag) så ville jeg ha gått fra ham. Du har sagt at du er bekymret, han drikker etter mindre enn en uke = alkoholproblemer. Det kan hende han innser alvoret når du setter foter ned og reiser, men sjansen er stor at det motsatte skjer. Dersom du blir har du gitt ham fullmakt til å drite i å høre på deg når du protesterer på alkoholvanene hans. Jeg mener det er ekstra skjerpende at han ikke innser alvoret når dere begge har alkoholikere i familien. Det viser en manglende evne eller vilje til å reflektere over situasjonen på en objektiv måte. Det lover rett og slett dårlig.

Jeg er ikke en av de som roper på skillsmisse for ingenting, jeg mener voksne mennesker i voksne forhold må tåle litt slit nå og da. Tingen er bare at barn ikke skal måtte tåle slikt. Du må gjøre det du kan for å beskytte barnet deres. Sørg for at tendensene til alkoholmisbruk i familien slutter her ved å oppdra barnet deres blant sunne vaner. Det har mye å si!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...