Gå til innhold

optiker i utlandet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til polen og tenkte å evt skaffe meg nye briller der. Hvordan går jeg fram egentlig? kan det være lurt å ta med seg utskrift av en syntest tatt her i landet? Jeg er ikke stø i engelsk og har skjønt at en del polakker er enda mindre stø i engelsk:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenger ikke utskrift fra andre tester,da det er den nye som gjelder uansett.

Er iallefall billigere her (USA) enn i Norge med briller og test.

Bare dra til en optiker,og snakk med de. Er sikker på at en optiker er stødig i engelsk, og med det du kan,klarer dere helt sikkert å forstå hverandre.

Skriv ned før du reiser, hva du vil si ;o)

"I need to have my eyes checked.How much does it cost?" er en fin begynnelse.

Skrevet

Hei. Jeg var hos optikker i Italia hvor han knapt snakket engelsk og jeg bare noen få ord på italiensk. Gikk bra det! I Polen er det MYE billigere enn i Norge. Kan kanskje ta en dag eller to å få de glassene slipt, så gjør det med det samme om du bare er en helg. Kanskje de på hotellet kan anbefale en? Har du en nyere synsattest og du har stabilt syn, kan du ta med deg den. Da finner du bare innfatningen du vil ha + hva slags glass + de leser da av styrke etc av seddelen. Alt er at de sjekker synet ditt der. Alt går! Du kan og høre om mulighet for tax-free siden vi ikke er med i EU. Lykke til.

Skrevet

Misforsto,jeg. Tenkte du skulle sjekke synet. Jeg måtte skifte til høyere styrke i vinter, og bare hatt briller et par år.

Ja,da må du ta med "resepten",om det bare er briller du skal ha.

Men det lønner seg å sjekke synet på nytt,om det er ei stund siden sist.

Skrevet

takker begge to. testa mi er vel ett eller to år gammel, men jeg har ganske stabilt syn. jeg kan jo ta den med i tilfelle.

tenkte jeg kunne få unnagjort sånne dyre ting da jeg først har sjansen :)

Skrevet

Ja det er mye penger å spare! Selv fikk jeg mitt par til halve prisen av det samme her hjemme! Det du kan gjøre, er å evnt kikke litt hos en optikker her. Notere art.nr og merke, for så å høre om de har akkurat den modellen. Eller bare lete når du er. Alt etter hva du gidder og har tid til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...