jentebaby18juli Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg har ei datter på 3 uker. Alt har gått veldig greit til nå. Har hatt masse melk og hun har lagt på seg godt. Plutselig igår var det veldig lite melk i den ene puppen. Idag er det lite i begge, hva gjør jeg?? Har prøvd å pumpe, kom ut 20 ml til sammen på begge puppene og det er over 1 time siden hun fikk mat sist.. Nå vokner hun sikkert snart å vil ha mer. Jeg tror kanskje grunnen til at det er lite melk er forde jeg drikker for lite væske. Jeg er bare ikke tørst., men har pest innpå nå:-) Hvor ofte bør jeg pumpe og hvor lenge av gangen for å få opp produksjonen fortest mulig? Håper på svar, på forhånd TAKK.
*Super*Mamman* Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Vil bare si: fortsett å drikk MASSE!!!!! Skummet melk er veldig bra. Du kan jo også forsøke med ammethe feks.. Lykke til:)
Bebis08 Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Amme ofte, så øker du produksjonen. Men hvis det stopper mer opp, så kan det være tegn på at det tetter seg, at du f.eks får brystbetennelse eller noe. Men det kjenner du i tilfelle, for det gjør vondt...
Anitahar2barn Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 jeg har hørt at det er fint å spise supper. Masse væske pluss at man blir mer tørst og drikker mer. En venninne av meg som ammet hadde den regelen at hun alltid drakk et glass vann mens hun ammet. Ellers så er det bare å amme ofte ja. Ikke tenk på at det var lite det du pumpet ut, man får ikke alltid ut alt det man har. Tenk positivt, ikke stress og la hun få mat når hun vil. Lykke til!
maiprinsen Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Prøv å se om det hjelper med varme og massasje på brystene. Dette skal løse opp tette melkeganger har jeg hørt og lest.... Ellers så er det å legge babyen ofte til brystet, gjerne selv om babyen ikke drikker. Skal visst være med på å stimulere melkeproduksjonen. LYKKE TIL!!!
nomiha, lykkelig 3-barnsmor:) Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Først og fremst, SLAPP AV!!! (Vet det er lett å si..) Amming henger veldig sammen med den psykiske formen, så hvis du blir kjempestresset og bekymrer deg vil det bare bli vanskeligere. Prøv å legge henne til ofte og slapp av og kos deg med ammingen, eventuelt sett på en fin film e.l. for å koble ut. Ellers funker sikkert de andre rådene du har fått også! lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå