Lemonia Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg spør her også siden dere har kommet lenger i svangerskapet og vet om det gikk bra eller ikke. Jeg er i uke 8 og var nylig på første ultralyd. Der så vi fin hjerteaktivitet, men legen mente jeg var en uke kortere på vei enn jeg selv har gått ut fra. Hvordan er dette mulig? Pga spotting og frykt for SA har vi ikke hatt sex siden EL, skulle det stemme at jeg er såpass mye kortere på vei må det bety at mannens sæd har overlevd en hel uke inni meg før egget ble befruktet og det anser jeg som umulig. Er dette noen grunn til bekymring? Hjertet slo jo, men jeg tenker sånn på at den har utviklet seg litt for lite. Andre med erfaringer å dele?
tea26 Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Hei,akuratt det samme skjedde her... var på UL i uke 8 og fikk vite at jeg bare var 6 uker på vei..Legene mener jeg har hatt en forsinket eggløsning noe som kan stemme fordi jeg tok veldig mye ibux i den perioden.Da jeg kom på den ordinære UL på Ullevål sa de at han som tok ultralyd tok feil 1 uke.Så nå har jeg en ukes forskjell på min termindato og legenes.Men eggløsningen kan jo være forsinket hos deg og,sikkert ikke noen grunn til bekymring.Jeg spurte da i uke 8 om fosteret kunne være for lite utviklet men han sa at alle fostere er like store frem til ca uke 17.
Lemonia Skrevet 24. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 24. april 2008 Men som jeg sa så hjelper det ikke om jeg hadde sen eggløsning, for vi hadde ikke sex etter det jeg mente var eggløsning, og dermed ingen sæd tilgjengelig for en evt sen eggløsning.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Det er den ordiære ul termin som kommer til å gjelde,så hadde jeg vært deg hadde jeg ikke tenkt så mye på det. Gynokologen min sa at ved tilig ul,kunne de bomme på opp til en uke på termin. Vanskeligere å måle osv når det var tidlig. Hos meg bommet han ikke første gangen og nå når jeg går gravid igjen,bommet han med to dager fra tidlig til ordinær ul. Alle foster utvikeler seg likt frem til uke 20,det er derfor de kan sette en termin på den ordinære ul.
Rascal_4.11<3 Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Jeg har vært på 4 ul fra 6-13.uke og fått forskjellig termin fra 29.sept-5/6okt... Fikk også litt noia for ENDA en abort, men det er vist vanskelig og måle de riktig så tidlig i svangerskapet....Så du skal se alt er helt fint
Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 sæd kan faktisk overleve i 8 dager i kjeden, så umulig er det vel ikke?
Mamma mjaua Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 men vil bare si en ting. på tidlig ultralyd ga de meg termin 26. august. på ordinær ultralyd fikk jeg termin 18. august, altså 8 dager fremover. så de kan jo ta feil på tidlig ul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå