Gå til innhold

Redebygging...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

(samme som på gravide slitere)

Ja, er det noen som kjenner noen spesiell trang til sysler som kan bli sett på som redebygging, eller "nesting" som det heter på engelsk.

Jeg ble nemlig plutselig overfalt av en trang til å strikke til babyen vår. Normalt er ikke jeg noe gald i, eller flink til, å strikke. Men trangen er stor, så fant jeg en oppskrift i bladet Gravid, som angivelig skal være verdens enkleste baby teppe å strikke, så nå har jeg kjøpt inn garn og skal strikke baby teppe.

Jeg er derimot veldig glad i å sy, så jeg er allerde i gang med et lappe teppe til babyen også. Men likevel altså, en voldsom trang til å strikke...veldig rart...tror jeg skylder på de "nesting" hormonene jeg ;o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Jeg har også begynt på dette babyteppet i gravid. Er vel mitt første strikkeprosjekt siden håndarbeidstimene på skolen for mange år siden :D Men koselig er det!

Skrevet

Javist er det koselig. Jeg begynte på det i går kveld, og det er jo super enkelt, så jeg tror nok at jeg skal få det ferdig i god tid før babyen kommer :o)

Skrevet

Hehe har strikket to dresser og en haug med luer og sokker+at jeg har kjøpt inn garn til det samme teppe fra gravid bladet, ikke fått begynt på det ennå.... uff skikkelig redebygger jeg da... ;)

Skrevet

Jeg må nok si at jeg overlater disse "nesting-hormonene" til mora mi ;-) Men hun er godt i gang med å strikke babyteppe (i et så tynt garn at hun er redd ungen blir et år før hun er ferdig), og å kjøpe klær osv. Vi har selvsagt også handlet en del klær og utstyr, men hun kommer stadig og sier at hun har funnet noe fint ("på tilbud - og ikke SÅ mye altså"). Hehe, vi lurer litt på om vi kommer til å måtte kjøpe nytt klesskap ;-)

Skrevet

Jeg kan ikke strikke i d hele tatt:( Har heldigvis svigermor og to svigerinner som gladelig gjør d.. Har allerede sendt bestilling.

Derimot har jeg fått stor trang til å pusse opp, og lage system overalt i hele leiligheten, og d går vel for d samme antar jeg... ;o)

Skrevet

Kjenner meg litt igjen, men har ikke begynt på noe enda. Burde kunne klare et babyteppe, så det får være målet. Er alltid så misunnelig når jeg ser de nydelige små i hjemmestrikkete dresser, for jeg synes de er så fine. Jeg får se hva jeg får overtalt en overarbeidet mormor til. Ellers så er jeg også veldig organiserende/systematisk for tiden. Tenker hele tiden på hyller, knagger, kurver, utstyr til babyen. Lært litt fra den første som jeg fikk for 1,5 år siden, og nå vet jeg mer hva jeg burde ha som jeg ikke hadde den gangen. Også skriver jeg lister hele tiden, og regner budsjett, så det får vel absolutt sees på som redebygging det også.:)

Skrevet

*hi-hi*

Ja, da er det ikke bare jeg som er lussete om dagen, godt å vite ;o).

Vi får kose oss med det, er jo en hyggelig "bivirkning" av gaviditeten da, så jeg klager ikke! Var bare så rart å få trang til å gjøre noe jeg ellers ikke gjør.

Men lappeteppet som jeg sydde på er ferdig nå. Så da kan jeg konsentere meg om strikking en stund.

Men jeg må jo også sy gardiner , kjøpe møbler til babyen, fikse barnerommet, hente vogna og alle klær som skal arves...godt vi kan laste noe av dette over på vår mann/kjærste :D

Skrevet

har samme "problemet" strikker knall blått baby teppe,planlegger et til..har kjøpt mangen klær og maser hull i hode på min kjære om alt som vi må ordne i leiligheten...skulle lest til eksamen,men vil heller lage mat,strikke, rydde og handle utstyr til babyen...har til og med fått en ide om å være hjemme noen år med ungene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...