Gå til innhold

Noen som ikke skal ha solist/kor i kirken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hm,blir det for "tamt" hvis man ikke har noe "underholdning" utenom organist som spiller salmer? Synes det er så vanskelig,kunne tenkt meg at en solist sang noe,men kjenner ingen sangere,vet ikke av noen heller....vanskelig dette...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo ikke nødvendig, men jeg tenker at det er med på å gjøre vielsen mer personlig. Vi er begge glad i opera og vil derfor ha dette. Men hva med en av gjestene som leser et dikt eller noe lignende som betyr noe for dere? Det koster jo ingenting og innebærer heldigvis ikke så mye jobb...

Skrevet

Datteren vår skal lese dikt :)

Må bare finne et fiiiiiint et først ;)

Det synes jeg også,blir spesiell stemning med solist/kor...må tenke tenke tenke...

Skrevet

Ikke tamt kanskje, men må si noe av det jeg gleder meg mest til i kirken i vårt bryllup, er solosangene. Men skjønner det er vanskelig dersom det ikke peker seg ut noen spesiell som kan synge.. Noen man kjenner godt feks. Hvis det er en musikkskole i nærheten av der du bor, kanskje det er noen flinke ungdommer der???

Skrevet

Vi har ikke tenkt å ha det. Vi kjenner ingen som kan synge - da måtte vi leid inn en fremmed person, som vi kanskje aldri hadde hørt synge en gang... Det er ikke mange som kan synge slik at de virkelig fenger meg, og jeg skal synes det var verdt pengene, for å si det slik. Mulig jeg får søsteren min til å lese et dikt, hvis hun har lyst - det hadde vært koselig. Men synes hun det blir skummelt, så klarer vi oss like bra uten :-) Tror opplevelsen i kirken blir flott uansett - man har jo stor grad av frihet til å velge tekster og sanger, så personlig blir det uansett!

Skrevet

vi skal ikke ha det.. synes ikke det passer seg inn i et bryllup..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...