Gå til innhold

Mye kynnere....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har så utrolig mye kynnere..noen er til og m litt vonde.Men er bare i uke 29..Flere med sånne erfaringer som kan fortelle litt om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kynnere nesten konstant, har hatt det ganske lenge, og er nå halvt sykemeldt pga det (pluss bekkenet da). Kan ikke være i samme stilling lenge av gangen før magen strammer seg, og de siste ukene har de begynt å gjøre litt vondt. Men de er stort sett bare ubehagelige da. Det sies vel at de ikke skal være vonde, men det har de vert innimellom for meg, og det var de litt i mitt første svangerskap også.

Skrevet

Jeg jobber bare halvt nå jeg også..gikk du på overtid ved din første fødsel?..Har hørt at man kan risikere å føde tidlig om man har mye kynnere..

Skrevet

Hei.

Jeg var myyye "plaget" med kynnere da jeg var gravid. Begynte allerede i uke 20. Samme med min søster som nå er gravid, og 7 mnd. på vei. Kynnere skal ikke gjøre vondt, nei, men jeg og hadde noen vonde innimellom. Det er ikke farlig, men skader jo ikke å høre med legen om du er usikker!? Trass i mye kynnere var alt normalt ved hver kontroll=)

Jeg fødte forresten 3 uker før termin. Vet faktisk ikke om det kan ha sammenheng med kynnere?? kanskje noen andre vet?

Skrevet

jeg er i uke 22 å beg med kynnere i uke 13..men da var de ikke vonde..men så gikk d et par uker å da bare økte d på,å til slutt måtte jeg bare legge meg ned å konsentrere meg om å puste..jeg bare gråt for d var så vondt..(jeg er ikke pyse,tåler å ha litt vondt liksom)

å kjenner jeg at kynnerene begynner må jeg bare slippe d jeg har å se om d ikke når den høyden der jeg må legge meg ned ..

hadde ikke d med nr 2..eller nr 1..altså..kynnere hadde jeg..men ikke sånn..

var på sykehuset å sjekka livmorhalsen men den var fin å lang ..¨så de har jo ikke påvirket den heldigvis..

Skrevet

Hei!

Jeg er i uke 33, og har akkurat kommet ut fra sykehuset pga falsk alarm. Jeg hadde regelmessige sammentrenkinger hvert 5. min, og dro til sykehuset. Lå der over natten, de tok et par registreringer, og etter at de også hadde sjekket livmorhalsen med ultralyd, og fikk konstantert at den ikke hadde pånet seg, fikk jeg dra hjem igjen.

De sier jo at kynnere til en viss grad er bra, fodri at det er jo da livmoren øver seg til fødselen. Men kynnere skal jo i utgangspunktet ikke være så smertefulle, og de avtar når man er i bevegelse.

Jeg må også innrømme at jeg er førstegangs gravid, og har derfor ikke så mye erfaring. Men jeg leser veldig mye om disse tingene i de bøkene jeg har, og det er veldig bra beskrevet.

Hvis du er i tvil, og du kjenner at kynnerne er regelmessige, ville jeg ha ringt til det sykehuset hvor du skal føde. De var ihvertfall veldig hyggelige og hjelpsomme da jeg ringte, og veldig innstilte på å svare på spørsmål.

Håper du fikk noe ut av dette! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...