StineTveiten Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Samboeren min og jeg vil begynne å prøve i juni dette året. Jeg begynner å studrere sosiologi denne høsten. Har regnet ut at hvis det klaffer med en gang, (eggløsning rundt 8,juni) vil jeg få termin 27.ferbuar. Er dette da innenfor den magiske 6 månedersgrensen? Er ikke helt inne i dette endz, syne sjeg leser og leser, men tankene er bare på at vi vil ha en liten en:)
Totettitett Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Det går nok sånn akkurat det. Skolestart er vel rundt den 15 august, og da blir det 6 mnd frem til 15 februar. Jeg hadde selv ul. termin 1 mars og det gikk helt fint. (men for å være på den sikre siden kan det være greit å vente en mnd da, så det ikke blir noe kluss pg.a noen få dager) Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Du kan melde deg på et studie rett før termin og få fødselsstipend hos lånekassen. Du trenger ikke å fullføre utdanningen
Totettitett Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Men husk at du må ha vært støtteberettiget i 6 av de 10 siste mnd likevel da!
StineTveiten Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 men hva skjer hvis jeg føder før termin liksom? noen som vet det? hvis jeg er helt i grenseland på de 6 månedene?
Totettitett Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Lånekassen forholder seg til ultralydterminen. Jeg hadde termin 1 mars, men fødte en mnd tidligere, og det var ikke noe problem i forbindelse med det. Så det går nok bra:)
StineTveiten Skrevet 24. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2008 HURRA!!! det var godt å vite, da begynner babylagingen om en måned og en dag:D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå