Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Skriver eget innlegg til deg, siden du kanskje ikke ser det under svar på mitt innleggl lenger det om Trening før/etter graviditet. Det ser ut som om du trener en god del og ganske hardt også. Trente du like intenst frem til du visste at du var gravid? Jeg får plutselig for meg at sjansen for at et befruktet egg skal feste seg, reduseres hvis man jogger og anstrenger seg ved EL/festetidspunkt. Har du kanskje bevist at det ikke er tilfelle eller? Synes det er godt å få ristet løs på stive muskler og skuldre med en joggetur på tredemølla. Bør jeg ta noen forhåndsregler? Venter fortsatt på miraklet, vi har holdt på en stund nå....og tenker på så meget.
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 25. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 25. april 2008 Er du ikke her inne kanskje?
Gjest Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Hei! Joda, er her inne enda (i en uke til, så hopper jeg over til 2.trimester), men ikke hver dag. Jeg trente ofte og bra fram til jeg fant ut at jeg ble gravid. Jeg tenkte som så, før jeg ble gravid, at blir jeg gravid så blir jeg gravid, er det levedyktig, fester det seg, hvis ikke, gjør det ikke det. Inntil det skjer, så skal jeg leve som før. Det eneste jeg mer eller mindre sluttet med, var alkohol. Da jeg oppdaget at jeg var gravid, sluttet jeg med/modifiserte jeg den type trening som kan være risikable for barnet (for eksempel poweryoga og dype knebøy med tunge vekter. Det siste er jeg ikke helt sikker på, men siden slik trening gir trykk i buken og man må bruke nyrebelte, kuttet jeg det ut. Så sent som et par dager før jeg fant ut av graviditeten, trenge jeg en maksøkt og tok meg helt ut. Det kunne kanskje bidratt til en abort, men det gikk bra). Ellers har jeg som jeg skrev tidligere her inne lagt opp til å ikke ha noe særlig progresjon i styrketreninga (dvs øke vekter og ta meg helt ut). Men det er ikke (skal ikke) være farlig å trene tilnærmet som før, så sant du er i form til det og har overskudd til det. Jeg spurte legen min spesifikt om jogging, for jeg tenkte som du at det blir jo litt vel mye risting og hopping, men hun sa at jeg bare skulle fortsette som før, men ikke slite meg helt ut. Og dessuten... så gikk jeg ikke rett på tredemølla etter å ha vært i køya med kjæresten heller, da... :-) Hm, jeg håper ikke jeg framstår som en ekspert/bedreviter på området trening/graviditet, for det er jeg ikke. Men noen basic regler kan legges til grunn for all trening: det er ikke farlig å bli litt sliten, og man skal tilpasse all aktivitet til den fysiske (og psykiske) formen man er i akkurat i dag. Er barnet ditt levedyktig, skal det såvidt jeg forstå tåle normal aktivitet. Og en ting til: Ikke stress... med å prøve/ønske/tenke for mye på alt mulig og på at du så gjerne vil bli gravid... Kos deg, stress ned, gjør det du har lyst til, tren det du vil, og ta det som det kommer. Det kan ta tid, og det er lett for meg (andre) å si det, men jeg tror tiden føles ekstra lang og tung hvis du tenker for mye og blir deppa hver gang du får mensen. Den beste måten å bli gravid på, er å nyte dagen i dag så godt du kan, ikke tenke så mye og ta tiden til help. For noen blir det full klaff på første/andre forsøk, for andre tar det mye lengre tid. Det er bare sånn kroppen fungerer. Tell gjerne dager og planlegg litt ekstra kos i tiden før og rundt eggløsning, det funka for oss! Masse lykke til! Tren og kos deg, det er det beste rådet jeg kan gi. Og hvis du alikevel føler at jogging er noe du ikke vil kombinere med å prøve å bli gravid, så sykle deg heller en tur. Det kan jo være vel så greit det.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Tinna, sendte deg en liten beskjed til postkassa di.
Gjest Skrevet 25. april 2008 #5 Skrevet 25. april 2008 Sjekk også denne siden: http://www.babyverden.no/templates/Subject____666.aspx
Tinna*med nytt barn i juli!* Skrevet 28. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. april 2008 Og jeg har svart deg:-) Takk for tipsene du kom med, og lykke til videre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå