Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føles nesten ut som om jeg skal rive av en sene eller muskel hver gang jeg gjør store bevegelser. Greier ikke å ta i hårstrikk uten at det smertefullt. Hva er dette mon tro?????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det håndleddene eller tommelleddene?

Skrevet

Jeg er ingen fagperson, men har selv hatt utrolig vondt i håndleddet (det ene) for et par år siden. Det varte i mange mnd., og var nok sannsynligvis pga. belastning. Hadde da baby som ble bært en del osv. Fikk time til kontroll på sykehuset, men pga. lang ventetid rakk jeg å bli bra igjen før jeg kom så langt... Tror du det kan være dette, har du barn?? Legen min sa det var typisk for småbarnsmødre...

Skrevet

det finnes noe som heter carpal tunnelsyndrom, som gravide kan få. søk info på nettet, men det har med å gjøre klem av nerve i håndleddet. det kan opereres. men ikke ta det for gitt at det er det du har. søk litt info og kontakt legen din ville jeg gjort.

Skrevet

Ok, når jeg amma min første jentene fikk jeg skikkelig vondt i tommelleddene på begge hendene. Trodde det var noe senebetennelse. Men det var noe merkelige greier som noen få personer får når de ammer, og det ga seg mer og mer etterhvert som jeg sluttet å amme.

Dette hadde sikkert ikke noe med ditt problem å gjøre da, siden det var i håndleddene og siden du antageligvis ikke har begynt å amme enda :)

Skrevet

Da må jeg legge til at det var det de skulle sjekke på sykehuset, om det var nerver som var i klem... (Men ikke pga. graviditet for min del da)

Skrevet

Jeg har ingen småbarn. Skal til legen imorgen så da får jeg forhøre meg der. Uff ikke noe godt dette her :-(

Skrevet

Nei det kan være veldig smertefullt, håper de finner ut av det da....

Skrevet

Hei, jeg hadde det sånn i forrige svangerskap. Det var carpal tunnelsyndrom. Det ble grusomt vondt etterhvert og det ble planlagt å ta keisersnitt 4 uker før termin(tvillinger) pga det. Barna kom noen dager før det, og det var helt utrolig at smertene var borte etter fødsel! Jeg hadde enormt mye vann i kroppen og gikk ned 20 kg bare første uka. Nå har det begynt å "murre" i hendene igjen, men jeg håper det går bedre denne gangen. Men trøst deg med at et går over snart!

Lykke til!

Skrevet

Sånn har jeg det også. Vondt i samtlige ledd i hendene og håndleddene når jeg våkner (tror det er sånn leddgikt kjennes ut) og vondt i håndleddene resten av dagen. Kan til og med våkne av numne vonde hender/håndledd og går nå med to numne fingre på venstre hånd 24/7. Har MASSE vann i kroppen og regner med at det er årsaken. Det er slitsomt og den værste plagen jeg har hatt i svangerskapet. Får ikke lenger til å åpne glass, skrukorker og det gjør vondt som tusan bare å røre i en gryte :'o(

Skrevet

får ikke håpe d er d samme som jeg hadde i min forrige graviditet.. har du fått vann i kroppen? hovnet opp i fingrene? d hadde jeg.. og jeg verket veldig i håndleddene.. vannet forsvant etter jeg fødet, men ikke smertene.. de varte i 10 mnd etter fødsel.. ingenting kunne gjøres m det.. prøvde forskjellige tabletter fra lege, men igjenting hjalp... men plutselig forsvant d i ene håndleddet så tok d noen mnd til så forsvant d i andre...

Skrevet

Ja jeg har utrolig masse vann i kroppen. Skal til legen kl 14 og da får jeg forhøre meg.

Skrevet

Om du har vann i kroppen, og er hoven, er dette trolig årsaken, pga. det forårsaker press på nervene. Ihvertfall var det det legen sa til meg - jeg har slitt med det samme. Klarte nesten ikke å skjære brød på det verste. Jeg leste her inne at grapefrukt og grapejuice og sitronvann hjalp, så forsøker å drikke endel av dette. Vet ikke om det hjelper så mye, men har ihvertfall ikke så vondt nå i uke 39, som jeg hadde for noen uker siden. Satser på at det går over når vannet alt vannet har "rent" ut....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...