Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Hei Skriver her for å være anonym, siden det er flere på dinbaby som kjenner til meg... Vi har tenkt å ta opp huslån men samboeren min har litt over 100 000 i utestående gjeld hos Statens Innkrevingssentral. Er det noen som vet hvordan banker ser på dette? Han blir trukket et fast beløp i måneden fra lønna si til Si. Så dette blir jo etterhvert nedbetalt. Er det noen som har fått huslån på tross av utestående gjeld hos kreditorer? Evt fått lånt ekstra til å få betalt ut disse? På forhånd tusen takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Kan legge til at ingen av oss har betalingsanmerkninger. Den utestående gjelden hans hos Si er foreldet for det.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Står ikke beløpet på selvangivelsen? om det ikke gjør det så er det godt mulig dere kan få huslån, men jeg kjenner ikke reglene til dette så godt. Men ville nok bestilt time til økonomisk rådgivning og hørt om mulighetene.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Beløpet står i selvangivelsen hans, jo. Men det kommer ingen anmerkninger når banker eller andre søker opp det. Da kommer det "Intet negativt funnet" eller noe sånt. HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 mannen min har også litt gjeld.. tror det er rundt 100 000,- nå, i tillegg til studielån. Denne gjelden har dessverre også gitt anmerkninger.. Men vi fikk altså førstehjemslån likevel, et ganske stort et også syns jeg.. 1 650 000,- Han blir jo trukket på sakene hver mnd gjennom Lindorff så.. Kjedelig hvis ektefelle skal måtte "lide" for gjeld som er kommet på lenge før man møttes.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 sitter i samme situasjon som dere og lurer derfor også på dette.. =)
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #8 Skrevet 25. april 2008 Er det ingen som har vært eller er i samme situasjon som vil fortelle?
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #9 Skrevet 25. april 2008 Min samboer hardde også med seg en del gjeld som er overtatt av staten og trekkes på lønna. Dette gir betalingsanmerkninger som blir stående i 5 år. Han får ikke noe lån med det nei, og vi fikk kun ta opp det jeg alene fikk låne, og alt måtte stå i kun mitt navn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå