Vannmann35 Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Var hos gynekologen i går for rutinesjekk. Hun sa er jeg hadde en stimulert slimhinne (tror jeg det var), noe som betydde at jeg enten skal ha mensen snart eller at jeg er tidlig gravid.... Spurte mannen min om han kunne huske når jeg sist hadde mensen, og vi mener begge det var rundt to uker siden... Men det er jo mulig vi husker feil - i og med at vi ikke har planlagt å bli gravide, så har jeg heller ikke fult så nøye med på når jeg har mensen... Men jeg vet at jeg pleier ha den andre uken i måneden... Så nå er jeg veldig spent altså! Er jo bare hyggelig om jeg faktisk er gravid :-) Men - dere som virker å ha veldig greie på dette. Når ville det være naturlig for meg å ta en graviditetstest? Gynekologen sa at hvis jeg ikke fikk mensen snart - så burde jeg ta en test. Men jeg glemte i forfjamselsen å spørre sånn ca hvor snart da? Kan dere svare på dette?
Babyønske �� Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Vel........ hvis du tror hadde mensen for to uker siden, så skal du ha eggløsning på denne tiden........så da må du ta feil i forhold til mensen i såfall. Så da må du enten vente noen dager på mensen, og hvis den ikke dukker opp ta en test. Eller ta en sjanse og ta en test nå. Men når du vet så lite i forhold til syklus, så kanskje ikke ta den for gitt om det viser negativt f eks
mumifrøken Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Det kommer an på hva du mener med at du hadde mensen for ca 10 uker siden, startet den eller sluttet den for ca to uker siden? Om den starta for ca to uker siden er EL ca nå, og mens om ca 2 uker. Om den slutta for to uker siden så var EL for ca 1 uke siden, og mens kommer om ca 1 uke. Du teste når du venter mens (eller noen dager før, men da må du teste på nytt litt senere om den er negativ). Dette er ut fra 28-dagers syklus.
Vannmann35 Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 Jeg har rett og slett ikke peiling på dette... Vi hadde tenkte å begynne å prøve til sommeren, og har ikke tatt meg tid til å sette meg inn i ting. Mulig jeg tar helt feil i forhold til mensen men... Tiden går så fort. Det eneste jeg kan si med sikkerhet er at jeg hadde mensen andre uken i desember - det husker jeg godt fordi da var vi på sydenferie... Altså rundt den 12-13 desember, så den burde jo ha holdt seg videre til den tiden... Vel, jeg får vente og se.
Vannmann35 Skrevet 24. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 24. april 2008 Mensen startet nok for ca to uker siden...
gima Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Jaja- du får bare vente å se. Jeg ville ventet lengst mulig hadde jeg vært deg. Jeg kan fortelle deg at dagene fra man finner ut at man er gravid til de 12 første ukene er gått er HIMLA lange. Syns jeg da.... Jeg venter selv mens 2,5 uker etter at gyn sa at jeg TR var rett rundt hjørnet. Jeg hadde SA for 7 uker siden, så det spiller sikkert inn på syklusen. Lykke til og hold oss oppdaterte!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå