Gjest Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 når de sykler? Synes det er så ufattelig mange unger på 8 år og oppover som ikke bruker hjelm. Her er det helt naturlig for eldste på snart 10 å ta på hjelm når hun skal sykle. Mannen og jeg bruker også hjelm.
Bærta å babyn Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 han er 10mnd og sykler lite... samboers barn er 8 og 11 og bruker hjelm når de får beskjed om det.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 hehehe ja sykler kanskje ikke så mye da nei:) Men snart skal han kanskje sitte på med mor eller far?
Gjest Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Poden har sittet i sete / vogn siden han var 11 mnd, og han har fra dag 1 brukt hjelm ;-)
Kæmma og trultene Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Hehe fra og med idag bruker jenta mi på 2 år hjelm på trehjulingen sin! Jeg og sambo bruker alltid hjelm. Hun hadde hjelm i fjor da hun satt i sykkelsetet også - men den er for liten nå...
Gjest Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Hun er 2 år ogg bruker ikke men så sykler hun vel ikke akkurat heller da hehe dytter seg bortover ca 2 meter før hun går lei å triller sykkelen ved siden av seg.. Når hun begynner å virkelig sykle så skal hun ha hjelm, alle som sykler må bruke hjelm.. Men det er sant som du sier, det er sjeldent at de barna fra 2 klasse og oppover bruker hjelm :-S her om dagen holdt faktisk jeg og sambo på å kjøre på 3 småjenter, en på sykkel og to på rollerblades som kjørte MIDT i veien og selvfølgelig uten hjelm og annen beskyttelse. Vi traff på dem akkurat der hvor skilleet går fra 80 til 60 sone og det er fryktelig mange som råkjører i det området (kommer fra en laaaaang slette). Jeg fikk helt sjokk jeg! Heldigvis gikk det bra og det var ingen biler som kom imot oss eller bak oss slik at vi bare kunne kjøre rundt.
annki83 Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 her har gutten min brukt hjelm fra han fikk trehjul sykle å gjør det enda nå er han 9år. kunne nok tenkt seg å sykle uten hjelm men får ikke lov.
mams-til-tre Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Mine gutter er snart 9 år, og de har ALLTID brukt hjelm... Blir skikeklig provosert når jeg ser noen som ikke bruker hjelm. OG DA GJELDER DET VOKSNE OGSÅ!!!!
Dotten Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Snuppa er 2,5 år og bruker hjem både på sin sykkel (tohjuling m/støttehjul) og bakpå sambos sykkel, i sykkelsete.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 2, 10 og 12. Og de to eldste bruker hjelm uten oppfordring.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Så bra:) Skjønner ikke helt hva som er så vanskelig med hjelm. Alternativet burde jo være at ungene ikke får lov til å sykle. Jeg får angst når naboungen stadig cruiser rundt uten hjelm.
lucky_mom Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Minstemann på 17 mnd bruker allerede hjelm når han sparker seg rundt på trehjulsykkelen. Ikke så mye for sikkerheten enda selvfølgelig, men for at han skal få den gode vanen. Storesøstrene på 4 og 8 bruker også hjelm, alltid og uten oppfordring, heldigvis.
Mille** Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Eldste er 10 år og bruker hjelm. Minsten på 2,5 år bruker hjelm hvis hun sitter på sykkelsetet. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå