Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 har masse inkasso og null styring på økonomien.. vi tjener godt begge to,bet regningene våre som de skal. eneste faste utgiften vi har i mnd er husleia på 5000 kr. + strøm da.. samboeren min sliter med gjeld fra mange år tilbake.. vi har jo penger til og bet ned,men da sitter vi jo til slutt med ingenting igjen. og det må jo bet en kr her og en krone der.. hadde man bare kunne fått lån noen steder for og få bet hele dritten,og heller hatt et fast trekk på så så mye i mnd.. og jeg er dødslei av og ikke ha vårt eget bo.. jeg ønsker at ungene skal ha en stabil oppvekst der de har et hus og bo i..som er vårt og deres. slik som jeg hadde da jeg var lita.. jeg ser på oss selv som uannsvarlige foreldre.. ingen barn skulle trengt og leve i fattige kår.. jeg og sambo har ingen felles økonomi.. den lønna vi får i mnd bruker vi hver for oss.. han bet husleien,jeg strømmen osv.. vi har heller ikke innblikk i hverandres økonomi.. men kan jo også si at grunnen til sambos pengeproble begynte da han jobbet for et privat firma der han ikke fikk lønn på over 1 år.. noen som vet om steder man kan få økonomisk hjelp eller rådgivning? takknemmelig for svar
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 huff da ikke noe god følelse det der. banken dere har lån i, kan sikkert være til hjelp
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Hos alle landets sosialkontor kan man få økonomisk rådgivning og hjelp til og sette opp budsjett uten at det koster noe! Kanskje dere kunne ha lånt penger av familie slik at dere kunne fått betalt ned all inkassogjelden? Er det i slik øyeblikkelig fare for at namsmannen kommer på døren, ville jeg faktisk talt ha gått med på gjeldsavtale, den varer i 5 år og da trekker de opp til et visst beløp hver eneste måned som kreditorene får noe av pengene sine. Men da lever man ikke fett, det er til et minimum faktisk! Hadde dere hatt boliglån kunne jo løsningen vært og refinansiert, men det er jo ikke mulig i deres tilfelle. Ønsker dere lykke til!
Gjest Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Ta en skikkelig prat med mannen din om òkonomien. Kanskje felles òkonomi er greiest? Nàr det er gjort drar dere til banken med alle regninger og innkasso, og ber om à fà prate med en kundebehandler. Da kan dere fà ett làn og fà samla alle regninger under dette lànet. Dere er ikke uansvarlige foreldre :-) Slikt kan skje, og da er det viktig à fà bukt med det à sòk hjelp snarest mulig, hvis ikke vil bunken med innkasso dobles og tredobles,osv.... Jeg er sikker pà at banken deres vil hjelpe dere! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Huff, kan mye om hvordan dere har det. Jeg er vel ikke den rette til å gi råd, for jeg har jammen ikke orden på noe. Jeg har faktisk vurdert å ta kontakt med et regnskapskontor, og høre om de kan ordne opp alt for oss. Levere bæreposer med uåpnede brev. Vi og tjener godt, men er inne i en veldig tøff fase, og da har dette sklidd ut.... Skal vi sparke hverandre i "ræva" og få bukt med dette. Oppdatering mandag kl tolv?? Vi lover hverandre at vi begynner og gjøre litt i dag og i morgen. Tar noen nødvendige tlf, og begynner å betale i helga?
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 vi ønsker ikke og blande fam våre inn i dette vi selv har stelt i stand. og tviler på at noen banker vil gi oss lån siden vi begge har bet annmerkninger. samboeren min har et barn fra før. jeg oppdaget nettopp at han hadde fått et brev fra namsmannen om at han ikke hadde bet barnebidrag under den perioden han ikke fikk lønn.. så det ''hjalp'' jo veldig på økonomien vår.. så nå sitter vi med sikkert 100000 kr i inkassogjeld.. hyggelig.. blir så fustrert at jeg vil dø til tider.. og samboern min er en sta mann at når jeg bringer økonomien på banen blir han bare forbanna på meg. ikke min skyld for at vi har det slikt.. rasten av fam våre har det så flott.. masse penger,hus,nye biler,reiser til stadighet +++.. kan ikke huske sist gang vi var på ferie sammen.. og ikke er vi noe ute på byen heller,så man kan jo ikke akkurat si at vi drikker opp pengene våre.. HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Visst det virkelig er så ille så bør dere kanskje bare vurdere en gjeldsavtale? med betalingsanmerkninger får man nemlig ikke ta opp så mye lån. Men husk og ta kontakt med namsmann så dere kan få en slik avtale raskere! Men som sagt om dere tjener bra nå så kommer namsmannen til og ta store deler av lønnen for og dekke opp gjelden! Gjeldsavtale kan bare inngåes 1 gang. Ikke er det mulig og ta opp lån mens dere har gjeldsavtale heller, og når avtalen er nedbetalt så har dere ingen anmerkninger.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Har det helt likt som deg, bortsett fra her i huset har vi klart å rote det til begge to.Har faktisk mer utgifter enn inntek pr mnd. Vi prøver¨å få lån til å betale ned alt så vi bare har et lån å betale men det er ikke så lett. Da hadde vi hatt 5000 mer i mnd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå