Gå til innhold

Maks tid mellom amming på nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge kan man la babyen ligge å sove uten å amme? Har en måned gammel baby her som sover lenge av gangen om natten, han vil jo ha når han våkner, men burde han kanskje vekkes etter et visst antall timer ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt jeg. Jeg fikk bare høre at jeg skulle la han sove til han våknet selv.. Fikk du ammehefte på sykehuset? Kanskje det står noe der.

Skrevet

Det jeg har hørt (fra HS og ammehjelpere) er at om babyen legger på seg normalt og ikke er syk eller prematur, så skal man ikke forstyrre dem i søvnen, men gi dem mat når de våkner. Sjekk om vektoppgangen er normal på helsestasjonen, og om den er det: NYT at du får sove i lengre økter enn de fleste ;-)

Skrevet

Takker for svar! Da kan jeg sove lenge med god samvittighet!

Veide knotten for 2 dager siden og han hadde gått opp mer enn nok. Han har hatt rundt 5 t fra amming til amming èn gang i løpet av natten, i natt var det 6,5t og da ble jeg litt bekymret.. Trodde kanskje utviklingen kunne ta skade av det eller noe...

Skrevet

Eneste er jo hvis du sliter med produksjonen, at du enten bør vekke han for amming eller pumpe.

Jeg fikk ikke igang amminga mi, så jeg måtte pumpe OG vekke babyen hver 2 time, altså at jeg pumpet 2.time og vekte 4.time.

Mi sov i 7-8 timer av gangen og jeg klarte jo ikke å gi henne all melka hun trengte da hun først våkna. Sålenge han legger på seg bra, så er det ikke noe problem:D

Skrevet

Vi fikk beskjed på sykehuset at det burde helst ikke gå mer enn fire timer mellom måltidene på dagen. På natta skulle han få sove så lenge han ville..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...