Gå til innhold

innvendig og utvendig ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

fra hvilken uke går man over fra innvendig til utvendig ultralyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på UL i uke 12 og da sa jordmor til meg at om det viste seg til at jeg var mindre en 12 uker på vei måtte jeg ha innvendig for at de skulle klare og se ordentlig..

Så jeg forstod det slik at det var 12 uker..

Skrevet

jeg er ikke helt sikker. Men jeg hadde innvendig ultralyd på sykehuset i uke 7-8. I uke 12 var jeg på utvendig ultralyd...

Skrevet

Kommer sikkert an på hva de skal sjekke... Forrige svangerskap så tok jeg utvendig ul da jeg var 8(?) uker på vei.

Skrevet

de tok INNVENDIG på meg i uke 15. men jeg hadde blødninger. kanskje dte hadde noe å si? de sjekket åpning og slikt..... de hadde nok HELT FINT klart å se det på utvendig fra uke 12 hvertfall..

Skrevet

Var på Riksen en tur forrige uke pga magesmerter.

Da tok de både innvendig og utvendig.

Det var i uke 24.

Kommer nok an på hva de skal sjekke.

Skrevet

okei - da er det hvertfall ikke noen klar grense på når de bytter over :)

Jeg vil egentlig bare sjekke at hjertet slår - er så lenge til den ordinære ultralyden. Men jeg har en del ekstra på magen fra før, så ser for meg at det blir vanskelig å ta utvendig ultralyd på meg nå. Men det har kanskje ikke noe å si? Er i uke 12.

Skrevet

Hei!

Jeg har også noe ekstra på magen, men fikk utvendig ul i uke 11+2. Så jeg tror ikke det har så mye å si. Vi så alt klart og tydelig, og fikk fine bilder. Kommer muligens litt an på ul-apparatet de bruker?

Skrevet

Ved vanlig kontroll eks se om hjerte slår kan de ta utvendig fra ca 10 uke kommer ann på hvor mye ekstra man har på magen. Letter de etter noe spes tar de innvendig for da kan det være letter å se. Jeg har hatt innvendig i uke 28 pga blødning. Men ellers har jeg bare hatt utvendig siden uke 8

Skrevet

Eg hadde faktisk innvendig i uke 12, fikk vite det var akkurat i grenseland da for innvendig/utvendig. Men gikk jo veldig greit med den innvendige også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...