Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg ser det er flere som skriver feks "Hvem is liker du best" Er det fordi de TROR det er rett å skrive det , og ikke vet forskjell på hvem og hvilken. Eller er det et østlands fenomen, slang liksom? Ikke for å henge ut noen altså, jeg lurer bare virkelig. Ingen som snakker slik her jeg kommer fra og da ser det så merkelig ut for meg når noen skriver noe som er så feil liksom...
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 De skriver rett og slett bare feil, og det irriterer meg!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Unnskyld meg, men hvorfor måtte det liksom være et østlands fenomen?!?! Er det noe som tilsier at det må være det??? Hva om personen/personene som skrive feil lider av dysileksi. Snakk om å være sneversynt.....du forstod vel hva de ville frem til uannsett!!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Hjelpe meg så hissig du er da! Grunnen til at jeg inbillte meg at det var et østlandsfenomen er at JEG kun har hørt østlendinger si det. Ingen her jeg kommer fra som sier det. Jeg spør fordi jeg lurer på om de faktisk ikke vet forskjell på hvilken og hvem, eller om det er en "vane" de har.
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 Er da ikke hissig, men bare lurte på hvorfor det måtte være et østlands fenomen. Antar at du ikke er boende over hele resterende av norges lange land??? Mulig de som taler i feil tid, sov i den norsk timen. Men har du fått med deg hvor mange det er som skriver ordet KANSKJE feil her inne????
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Det må være de fra Sørlandet som skriver det feil, da xD
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Sosiolekt er en språkvariant som snakkes av en sosial gruppe eller en samfunnsklasse. Dette skiller sosiolekter fra dialekter, som er språkvarianter som snakkes i bestemte regioner, og fra idiolekter, som er individuelle språkvarianter. Man finner sosiolekter særlig i byene, som har flere og tydeligere definerte befolkningssjikt enn distriktene Står ikke noe der om at det må være på Østlandet;-)
anbri Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Hei Jeg kommer fra Tønsberg, og der sier alle hvem film skal vi se osv... Er ikke akkurat "slang" vil jeg si. Til og med min mormor på 83 år snakker slik. Så er vel bare en vane vi er vokst opp med Men vi er veldig klar over at det egentlig er feil. Jeg ville f.eks aldri skrevet "hvem" i et brev, men i SMS eller mail til venner er det helt greit..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 heheheh....=) Helt enig- utrolig irriterende at nesten INGEN kan skrive riktig norsk lenger. JA til norsk rettskriving!!!
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Takk anbri! Det var akkurat det jeg lurte på Trodde ikke alle som sa det ikke visste at det er feil. Da bruker altså folk det med viten og vilje da. Og Tønsberg er jo på østlandet ) Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #14 Skrevet 24. april 2008 To ting til! ) Er det noen som gjør dette fordi de har problemer med å vite hvilket ord de skal bruke? og.... Er det noen som IKKE bor på østlandet som bruker disse ordene om hverandre? HI fremdeles.....
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #15 Skrevet 24. april 2008 En ting jeg vet de sier på østlandet er "her sånn" og "der sånn" etter en setning, jæævlig irriterende hehe. Hva er vitsen med det?? fks : "du vet den rundkjøringen der sånn" åhhh blir gal..
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #16 Skrevet 24. april 2008 Du hissige anonym her oppe: Dysleksi?? Tror ikke det er SÅ mange dysletikere her inne. Jeg ser dette sinnsykt ofte og det begynner faktisk å irritere meg, utrolig nok.
Anonym bruker Skrevet 25. april 2008 #17 Skrevet 25. april 2008 Jeg er IKKE hissig, jeg synes bare det ble så feil å plassere en uttalelse sikkert flere i norge sier feil direkte bare på Østlandet. Men kjære deg, det er da så mye mer du kan irritere deg om enn akkurat dette.....men det er mulig hormonene dine koker litt mer nå....ler Noe er sikkert pga dysileksi, andre går på dialekter eller rett og slett ren latskap. Vi får bare godta at folk i hele norge prater forskjellig. Men en ting skal du vite, dysileksi er mer utbrett enn det folk tror. Men mye kommer faktisk av at skolene trenger litt flinkere lærere......hjelper så lite at de har utdannelsen, når de ikke har evnen til å lære bort. Det er der selve svaret ligger!!
*En rosa og en blå* Skrevet 25. april 2008 #19 Skrevet 25. april 2008 Hehe... var den siste kommentaren der ironisk, eller? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå