Gå til innhold

syte over vekt innlegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg fant et bilde av hvordan jeg så ut før jeg ble gravid å da sa mannen min oi! jeg hadde glemt hvor slank å fin du var før du ble gravid. men han sa også at han liker magen min å ikke ville bytta dn mot noe annet.

nå har jeg gått opp 7.3 kilo å jeg klarer ikke å spise sundt. holder meg unna alt som er "farlig" men d blir mye fløte bakte poteter. is og lignende..

jeg føler meg egentli ganske flott men får slike innfall der jeg får helt noya. prøvde di første gravide buksene jeg kjøpte meg nå får jge di så vidt på meg men kan ikke sitte i dem.. å da tenkte jeg shitttt!

jeg ska opp til familien min i komfirmasjon å di har helt dilla på å komentere vekt å komme med stygge komentarer så jeg gruer så sinnsykt til å høre at ja nå må du passe på hva du spiser du begynner å bli drøy. eller ja di ridebukselåra er kommet for å bli å slik ting..

for jeg vet at komentarene kommer til å hagle...

hva kan jeg gjøre for å slippe dette eventuelt føle meg bedre?

tips motas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke så mye du kan gjøre for at folk IKKE skal kommentere, men måten du håndterer det på kan du jo gjøre noe med:)

Slike kommentarer som du viser til hadde eg glatt hevet meg over, ja de ridebukselårene tar eg glatt i mot i bytte for et lite nurk, vri det over på hvor mye du gleder deg til å bli mamma og vis tydelig at du overhode ikke er bekymret for at lårene er kommet for å bli.

Da blir det sikkert ikke så gøy å "terge" deg.

Må jo bare si at eg la på meg 30 kg med nr 1 og 20+ med nr 2 og har aldri vært så slank som en stund etter nr 2. Ikke spesielt slank nå lenger da he he men er ikke umulig iallefall:)

Skrevet

For det første 7,3 kilo er ikke mye!!! Jeg la på meg 20 kilo med begge de to første mine!! Nå er nr 3 på vei og jeg er bare 15 uker på vei og har lagt på meg 2 kilo. Det er reine kilo for babyen veier jo ingenting ennå!! Men, tenk at inni magen din vokser og koser seg det mest fantastiske vidunderet som finnes!! Nemlig babyen din!! Et lite under som du og mannen din har ventet på i 9 mnd:) Hold deg på magen og Tenk på det du når familien din slenger med leppa!! Og smil:)) Det er vanlig å legge på seg fra 10 til 15 kilo og det er vekten av graviditeten alene. Dette renner av deg etter fødselen. Evnt ekstra kilo har du ett helt år og jobbe med og tenk på alle de koselige trilleturene du og bebisen kan ut på for at mamma skal føle seg bedre:))

Skrevet

tusn takk for svar.

både jeg å mannen min syns at graviditeten vår er d beste som har skjedd oss, <3

jeg har begynt på min 25 uke nå har stor koser meg med spark og magen. men d jeg er redd for et di stygge komentarene deres for d sårer så enormt når kommer fra mennesker du er gla i...

å jeg vet di kommer.

Skrevet

når søster sier hei tjukken, så stor mage og pupper du har fått, så sier jeg: hei selv, jeg er hvertfall gravid, hva er din unnskyldning:P da bare smilte hun og sluttet å si slikt hihi.

men jeg hakke noe problemer med kroppen, hadde jo vært værre om jeg hadde hatt det. da kunne jeg jo tatt det til meg og blitt såret. huff.. ikke lett det der altså. er frekt at folk tar seg frihet til å kommentere andres vekt i en negativ retning.....

ddessuten er det jo helt nomalt å gå opp i kg i svangerskapet. 7,3 kg var da ikke voldsomme greiene. hørt at de fleste går opp 12-15 kf (gjennomsnitlig). og hvis det hjelper, så får ikke jeg igjen knappene på jeansene mine heller.. magen er større, og det er helt normalt i et svangerksap at man blir større. bare de mindre inteligente som ikke vet dette.

vet ikke hva jeg skal si, men syns det er slem av dem. lykke til og hev deg over det. du er normal som blir større når du er gravid! de som ikke har nok i hodet til å skjønne at det faktisk er normalt..

Skrevet

Du er gravid, sånn er det bare.

Jeg gikk selv opp 25 kilo sist gang jeg var gravid men de forsvant 3 mnd etter fødsel og det vet jeg skjer denne gang også.

Hvordan kan familien din si slikt til gravide? Det er jo ganske naturlig å legge på seg når man er gravid for det om man ikke liker det.

Jeg godtar kiloene som kommer på kroppen min og har allerede gått opp 10 kilo og er kun i uke 19. Men for det om jeg godtar kiloene betyr det ikke at jeg syns det er fint. Passer derfor på å gå til frisøren jevnlig og være pen på håret og kjøper meg fine gravid klær som sitter fint og framhever magen...det er med på å gjøre kiloene mer velkomne hos meg iallefall....:)

Skrevet

hva? ridelårene kommet for å bli? Og dette sier du først nå?? Takk skal du ha! Hadde eg vært klar over disse enorme konsekvensene så hadde eg jo selvsagt aaldri blitt gravid! :P

Synd at du tar det sånn innover deg grysom, skjønner at det ikke er lett. Det viktige er jo at du og din kjære er glad og fornøyde! Hva alle andre mener må liksom komme i andre rekke..

Skrevet

Jeg tror det viktigste er at du ikke begynner å tenke slike ting om deg *selv*! Og ærlig talt, folk som kommenterer hvor mye gravide har lagt på seg, vel, de synes jeg faktisk er både ufølsomme og idiotiske. Det hører faktisk MED det å være gravid å legge på seg endel - det er mye ekstra vev og baby og vann, og man skal jo ha litt fettlager til ammingen, også. Det krever mer energi for kroppen å amme enn at barnet vokser i magen din, tenk det!

Vær STOLT over å være gravid, og ikke vær redd for å si fra hvis folk kommer med ubetenksomme kommentarer. 7,3kg er forøvrig IKKE mye!

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Jeg forstår at du gruer deg siden du vet at slike kommentarer kommer til å komme. På bildene av deg ser jeg jo at du fremdels er ei slank jente, så det virker åpenbart at de som lirer av seg slikt gjør det for å såre deg. Derfor ville jeg ha prøvd å gitt dem litt dårlig samvittighet, kanskje ved å si at "Ja, det er mange forandringer man skal gjennom som gravid, men det er godt jeg har enkelte kloke og hensynsfulle mennesker rundt meg som i hvertfall ikke gjør det verre ved å bemerke forandringene, da." Hvis det blir sagt med et lurt lite smil så vil jeg tro at det smeller igjen munnene deres ganske raskt.

Det går sikkert fint. Bare vit at du fremdeles ser kjempebra ut, og at dette dreier seg om de andres smålighet og usikkerhet, så går det nok bra. :-)

Skrevet

tusn takk for støtte og oppløftende ord.

jeg skal holde hodet kaldt å bare le av bemerkningene dems å rpøve å ikke la d gå inn på meg.

tusn takk <3

Skrevet

I mitt forrige svangerskap la jeg på meg sykt mye i starten - jeg rundet 10 kg den 5 måneder. Men og et stort men - etter det - gikk det mye saktere. Jeg gikk totalt opp 16 kg - og etter 7 uker så var jeg like slank igjen. Etter 4 måneder var jeg tynnere enn utgangspunktet og sånn var det til jeg sluttet å amme. Etter det gikk jeg opp 2 kg og kom tilbake til min vekt.

Nå er jeg 21+6 og jeg har faktisk gått opp 10 kg igjen........... Og tro meg - det er jo ikke så lett å se kiloene klistre seg på. Men hva kan man gjøre? Jeg prøver å gå daglig, spise sunt og ikke forspise meg. Men kiloene bare plasserer seg der de skal. Det virker som om man har en treger forbrenning etter at man blir gravid? Jeg vet ikke.

Men jeg vet at jeg kommer til å gå ned igjen - så jeg gleder meg vel egentlig bare over det - samt at jeg skal få en ny vakker pike i familien.

Skrevet

vi er like langt på vei og har lagt på meg 9 kg:)

Jeg må jo si det at jeg heller ikke tar det så lett hele tiden. Men tenker heller på at jeg er vanvittig heldig som har fått gaven av å kunne bære et barn under hjertet:) For det er mangen som ikke klarer det!

Bare drit i hva de andre sier til deg og gled deg heller over at du er gravid:)

Skrevet

Jeg hadde svart med samme mynt, da de klager på vekten din så hadde jeg bares svart... Ja, jeg er gravid.. normalt med vektoppgang da... hva er din unnskyldning, synes jeg ser du har fått litt ekstra... også klyper du de forsiktig i kinnet og smiler!!!!!!!

BASTA!!!!!

Lykke til!!!

Skrevet

Hei,,

Du skal være stolt over kroppen din, og tenk du har "former" fordi du er gravid,,

I føste svangeskap la jeg på meg 35 kilo, og andre svangerskap øa jeg på meg 25 kio, nå er jeg i 22 uker på vei og har lagt på meg 8-9 kilo..

Ta det hele med ro, og vær stolt av deg selv og din flotte kropp.. Når barnet kommer vil nok kiloene ramle av,,,

Ta og si noe tilbake til dem som sier noe stygt mot deg,,

DU ER GRAVID OG KAN VÆRE STOLT AV KROPPEN DIN..

DET ER JEG:)

Skrevet

Vel, jeg er i utgangspunktet ganske tung. Men jeg er høy, og det er ingen som i sin villeste fantasi ville trodd hva jeg veier. Det er fordi jeg har mye muskler og fettet sitter jevnt fordelt. Så jeg er stor, men fast. Uansett.

Det JEG bekymrer meg for, er å bli så immobil i tredje trimester at jeg blir sittende bom stille i senga, slik som man av og til ser i avisen fra USA. De som må hentes av brannvesenet.

En annen ting jeg er bekymret for er at ungen er DIGER. Jeg vil helst ikke skvise ut en på over fire kilo.....

Så mine bekymringer går på egen velbefinnende og ikke noe annet. Jeg driter i forfengeligheten, for vi er da tross alt gravide.

Jeg synes du skal ha fokus på hva som er best for deg, og din egen helse. Og alle kommentarer som går på utsiden av det, kan du glatt ignorere, eventuelt så kan du stille spørsmål ved motivene til de som kommer med dem. Så du mener jeg bør slanke meg FORDI.... at jeg skal se bra ut?

Hust at når du har født, og begynner å amme, og trille, så skal du suse ned i vekt. Tenk på alt det fettet ungen suger ut av puppene dine! Bare ikke slank deg for mye da heller, for da kommer visst alle tungmetallene som er lagret i fettet rett ut i melka.

Med de riktige tankene i hodet, og fokus på at du selv skal ha det bra, kommer du til å ha rett innstilling til å kunne takle både hva du spiser, og kommentarene du får. Så hold fokus!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...