Gå til innhold

Hva gir dere de små til middag?


petite fleur

Anbefalte innlegg

Har begynt så smått å introdusere fast føde i tillegg til grøt, men den unge herremannen er fryktelig kresen.....Har prøvd potet, søtpotet, gulrot (alt dette blandet jeg med mme), han likte ingen av delene. Kjøpte et middagsglass (selv om jeg vil lage middagen hans selv, måtte bare prøve), men han likte ikke det heller. Liker ikke fruktpurè. Det eneste han liker er maisgrøt, banan og pære....

 

Skal jeg bare prøve igjen og igjen? Eller har noen et bra mattips å komme med? Har tenkt å prøve most blomkål da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tulla vår spiser nå til middag :potet, gulrot, blomkål og brokkoli med litt mme og olje. Hun likte det ikke i det hele tatt de første ukene, og jeg var på nippet til å gi opp, men plutselig en dag så spiste hun opp alt. Så nå går middagen ned på høykant :) Ikke gi opp er mitt råd! Det fins jo mange forskjellige fruktpurèer å få kjøpt. Har du prøvd alle? Kanskje du kan lage selv, eplemost eller aprikosmos??? Det er veldig populært her i hus. Lykke til! Håper du får den lille til å spise :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut som om gutten min liker best mat som smaker litt, middag med flere ingredienser i.

Så jeg har prøvd meg litt frem, og sist nå kokte jeg nakkekotelett av svin, gulrot, kålrot og selerirot, og en god dæsj timian (moste i kjøkkenmaskinen).

 

Mitt råd er å prøve ulike glass, det gjorde jeg, så bare leste jeg bakpå hvilke ingredienser som var i dersom han likte det, så prøver jeg å lage tilsvarende selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde hele tiden at det var for tidlig å gi kjøtt, men nå i dag så jeg jo at de har kjøtt i 6mndrsglass i butikken ;-)

 

Prøvde most broccoli i går, han spiste 4-5 skjeer før det var full stopp. I dag blanda jeg det med raspet pære, han spiste opp alt ;-) Skal ikke gi opp, må bare prøve og prøve. Kanskje jeg også skal prøve med litt timian og forskjellig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...