Gå til innhold

HVA er en BRA DAG for den lille??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det å være ute hele dagen fordi det er så fint vær og være i vognen mesteparten av tiden fordi man ikke orker å bære på de el ha de i babybjørn og fordi det er et styr m å ha på de solbriller, ELLER er det bedre å ha en litt mer rolig dag, å være inne til tross for det fine været, sånn at de kan få mye kos og mammakontakt og oppmerksomhet, ligge på gulvet og rulle og øve på motorikk??

Når jeg har min gutt på 5 mnder ute hele dagen, synes jeg synd på han, han liker ikke vognen, beg å gråte lettere enn hjemme og til slutt føler jeg han sovner av kjedsomhet..... hjemme er han blid som en sol.

Selvfølgelig skal man gå tur!!! Men når det er så fint vær som nå, men samtidig litt farlig vind samt sterkt sollys er det ikke så lett...... Min gutt blir litt sliten.....

Er det riktig at de skal ligge/sitte mye i vogn i.l.a en dag?? Er det bra for de?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emma er 2,5 mnd. Hun pleier å ta en tre-fire timers lur midt på dagen, så da pleier jeg å gå en tur med vogna. Synes det er greit at hun får litt luft og lys mens hun sover. Så kan jeg gjøre noe annet enn å være inne hele dagen, er fryktelig rastløs av meg og må ut innimellom:) Regner det går jeg en time ute, så setter jeg meg inn på kafe eller biblioteket et par timer og leser aviser.

Så foreløpig er dette en vinn vinn situasjon. Når hun er i ferd med å våkne går jeg hjem med henne.

Jeg er opptatt av at våkenperiodene skal brukes til stimuli og kos hjemme.

Dette fungerer iallelfall for oss, det kommer vel egentlig an på babyens lynne også?

Nylig ble det skrevet i en avis at man frarådet å ta med småbarn på kafe fordi de ble sittende for lenge stille. Det var ikke utviklende for barnet. Dette gjaldt nok å ta de med på kafe hver dag vil jeg tro.

det er nok ikke skadelig å ha de ute i våken tilstand, men som du sier så virker det som at han blir sliten av det. da hadde nok jeg gått hjem mogså. Ingenvits i å være ute for enhver pris. De trenger jo også å bevege seg for å utvikle muskulatur.

Tror på en lett blaning jeg:)

Skrevet

Jeg har også en emma på 2,5 måned. Snart 3 da, hun er født 1.2.

En god dag for oss er:

ca kl 7 mat

Emma sover videre etter maten og jeg dusjer, spiser frokost og gjør klar til tur. Og hvis jeg har mer tid rydder jeg litt og setter på en vaskemaskin.

Så våkner hun og jeg steller henne og vi leker litt. Når hun har spist igjen går vi på tur. Da går vi alt fra 1 til 4 timer. Hun koser seg i vogna, sover godt der. Da vi kommer tilbake sover hun enten videre eller så våkner hun og skal ha mat igjen. Så leker hun alene etter maten mens jeg lager middag og sånn. Og da hun har lekt litt og duppet av litt vil hun ha kos. Og så spiser hun litt igjen, leker litt, koser og bader og legger seg for kvelden. Sånn i stort sett har vi det på våre normale dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...