heisand? Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 er det bare jeg som missforstår eller. var hos helsesøster for 7måneders kontroll. det var mer jeg kunne mose enn bare potet og gulerot, så det hadde jeg gjort feil. jeg mått begynne med middag fordi han kan ikke bare få pupp og grøt, så der gjorde jeg feil. pupp skal han ikke ha først, skalk og middag før pupp. så der gjør jeg feil. bf har skal ha ungen annenhver helg og en gang i uka med en gang jeg er ferdig med amming. ble kjempe lei meg. er ikke så hyggelig å høre dette med at pupp er nesten feil og dette foran bf som jeg ikke er sammen med. legen sa det var kjempe fint med pupp og det bare var å fortsette. burde kanskje si ifra om denne helsesøsteren som har gjort meg til en misslykket mor( mamma for første gang)
Gjest Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Nr 1, så lenge ungen spiser mat i tillegg til pupp så er det greit med pupp først...morsmelk er bra. Helgesamværet har ingenting med amming gjøre, et banr trenger gradvis tilvenning over leng tid, så det kan du også slappa av med.. Vil si at du har en dårlig helsesøster jeg...noen burde sagt henne noen ord tror jeg..
Gjest Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Synst nå ikke helsesøster sa noe galt jeg. Men kanskje det var måten hun sa det på. Det å rette litt på deg og hjelpe deg på en ny vei, betyr ikka at du blir kritisert. Etter 6mnd er det fast føde først - så amming! Sikkert mange som er uenige, men det er iallefall det jeg fikk beskjed om. Og smaksprøver gir man jo - ikke bare potet og gulrot. Synst også at det er naturlig at barnefar skal få ha rettigheter. Litt hormonell kanskje?
Amy=) Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 kjenner at jeg ble forbannet da jeg leste innlegget ditt. Har en idiotisk helsesøster jeg og. Tips: spør om du i det hele tatt gjør noe riktig? jeg gjorde det, og da stoppet hun all klaginga. Sa det med en j.. frekk tone da. Du vet best hva som er bra for barnet ditt. og ikke la noen få tråkke deg ned i gjørma!! Du er en god mamma!!!!!!!!!!!!
værærli.no Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 trur ikke helsesøsteren sikter mot noe sånt at du er mislykket altså. Hun sier jo at det er fint med pupp og det er bare å fortsette, men det er er jo som sant at man drikker jo vann til maten og etter maten og ikke før for å at man skal bli mett på den måten. Min vesla på 7 mndr har begynt med faste måltider tre ganger om dagen og får pupp etter maten. Ellers også mye vann fra springen:-) Du gjør det bra du, men ikke vær redd for å prøve noe nytt. Mor vet best:-)
MaRiAnNe_85 Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Jeg gir pupp før maten! Gir pupp halv time-time før evt frokost,middag eller kvelds! Hun spiser fast føde i tillegg som bare det!! Hun ville faktisk ikke ha pupp om jeg byttet om på rekkefølgen. Hun blir jo altfor mett for pupp etter middag... Så lenge det funker for dere så ikke bry deg om hva de sier! Lykke til:)
Blue Lady Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Jeg tilbyr pupp etter mat, om hun får før mat så spiser hun ingenting. Men om babyen din spiser fast føde på tross av at hun har fått pupp først så går jo det også fint
julenissen Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Hallo! Jajaja, mangen rare mennesker i alle yrker. *ja du kan mose mer enn bare poteter å gullerøtter, men gå sakte frem slik at du merker dersom det er noe han reagerer på.Og ikke øk med for mangen faste måltider om gangen, det kan føre til forstoppelse. *Pupp før annen mat. Fordi morsmelk smørrer tarmene, og da blir overgangen mindre. Det er også lettere å gi barnet fast føde når de ikke er kjempe sultent. *Helsesøster har ikke noe med når ditt barn skal være med far, det skal dere bli enige om. Det er viktig at barne har kontakt med faren (dersom han er egnet selfølgelig) men før far skal ha barnet selv må de kjenne hverandre godt. Det finnes en bok som alle mørdre skal få på helsestasjon om barn og mat fra helsedirektoratet. Anbefaler deg å lese denne.
Gjest Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Jeg synes det helsesoester sa virket feil. Min ba meg: - Gi pupp foer mat - Ta det rolig med introduksjon av nye matvarer. Det var helt greit aa bruke ca 2 uker per type mat ... og hvis man da har fullammet til ca 6 mnd er det ikke rart om en unge paa 7 mnd ikke spiser stort annet enn groet og potetmos i tillegg til morsmelk. - Samvaer med overnatting er vel uansett ikke vanlig foer barnet er over aaret vil jeg naa tro, og det er uansett ikke helsesoestras bord, men familiekontoret sitt om noen skal uttale seg!
heisand? Skrevet 24. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. april 2008 ja nå prøvde jeg det hun derre helsesøsteren sa. middagsglass og så pupp etterpå. ok, hva tror dere: ville han ha pupp etterpå da? nei selvfølgelig ikke, han er jo mett. ikke vil han ha vann heller. og jeg slutter IKKE med å amme for han skal ha annet mat før pupp. da kommer bf og tar han. og han er ikke helt god dessverre. så er jeg temmelig irritert på helsesøster. kan man bytte? eller blir det sånn at man må ha hun alltid?
Gjest Skrevet 24. april 2008 #11 Skrevet 24. april 2008 Jeg ammer før mat slik at tarmene hans er smurt inn i morsmelk før han får vanlig føde. Om det er noen trøst så får mini her i gården: grøt, frukt, potet og gulrot. alt annet kaster han opp. Jeg spurte HS om det hadde noe å si at han ikke spiste mye middag enda. Og hun sa at så lenge han fikk i seg litt var det ok. Og hun sa også at jeg kunne gi middag før pupp for da kunne det hende han spiste mere. Men ikke noen annen grunn enn det. Ang samvær har du fått svar oppe her. det er familiekontoret som skal "megle" her. og du skal ikke godta noe du ikke er klar for. Du finner masse info om dette på aleneforeldredebatten (eller hva det heter) mini er 8 mnd +
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå