bea* Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Jeg har alltid vært tynn. Det er ikke helt fritt for at jeg tenker på at vekta skal rase oppover etterhvert. Er 10+1 i dag, og har enda ikke lagt på meg noe. Spiser sunt (med unntak selvfølgelig), men orker ikke å trene akkurat no pga ekstrem trøtthet. Jobben suger all energi ut av meg. Går/ løper der i det minste. Er redd for ikke å gå ned igjen til "normalen"!! Sikkert teit å tenke slik, men jeg gjør det likevel.. Har ikke spiseforstyrrelse altså.
Sunnybeach4gull :) Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Æ slanka mæ 25 kg ifjor å har klart å holde vekta i 8 mnd, så fant æ ut at æ va gravid i feb å har fortsatt ikke gådd opp nåt :-) Men må ærli innrømme at æ e redd for å bli så tjukk som æ va :-( sjøl om det va en logisk grunn te vektøkninga (hadde store cysta i eggestokkan som klussa me hormonan mine) Men foreløpig kose æ mæ bare ved tanken på at magen ska vokse :-) Men ska prøve å ikke legge på mæ nåt særlig ellers :-)
tiili-my-nov08 Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Enig med deg der, har alltid vært slank, med flat mage. Så det jeg gruer meg mest til tror jeg er det at kroppen skal bli stor og uoversiktelig. Beroliger meg med forsikringen min mor ga meg: Det blir bare en kul på magen som forsvinner igjen. Ingenting mer. Tror jeg kommer til å syner det er greit når det blir en definert kul, og ikke bare en oppblåst mage som gjør at man føler seg halvfeit og ikke spesielt attraktiv...
h85m Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Jeg skal gifte meg, kjolen jeg kjøpt inn. Og vil være i uke19 når bryllupet er der.. Så håper håper håper der går bra.. Ikke veldig godt planlagt.. Men vi er veldig glade selvom! det er en Gave!!
Gjest Skrevet 24. april 2008 #5 Skrevet 24. april 2008 la på meg 22 kg sist gang. slanket alt bort på et halvår. men er lite fornøyd med at jeg ikke fikk bort puta på magen, så magen ble aldri helt den samme igjen. har ikke et eneste strekkmerke på magen, men hva hjelper det når pølsa henger der he he. har ikke planer om å gå opp mere enn gjennomsnittet denne gangen, men det blir kansje vanskelig når man er så stillesittende pga bekkenet. prøver å være veldig restiktiv på sukkeret nå, bortsett fra helgene da.
Gjest Skrevet 27. april 2008 #7 Skrevet 27. april 2008 var det meg du spurte? noen kg forsvant med amminga, så i realiteten hadde jeg bare 16 kg å slanke bort når jeg var ferdig å amme. kuttet alt av sukker og raske karbohydrater. spiste bare rent kjøtt, fisk frukt og grønt. og egg da selvfølgelig. lite bananer, ingenting brød, ikke poteter, null sukker, ikke noe mel eller annen stivelse. ganske lite juice (inneholder like mye energi som brus). veldig lite melkeprodukter. blir vel egentlig det som kalles steinalderkost kansje. men man må passe på å spise nok rødt kjøtt når man lever etter dette. og man skal ikke leve på det lenge i slengen. så jeg levde etter dette i noen uker (ca4), også vanlig kost i noen uker (selvfølgelig uten alt snopet da), og så tilbake til dette i noen uker.
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 27. april 2008 #8 Skrevet 27. april 2008 Jeg la på meg 25 kg sist svangerskap, og er kjempe redd for å bli så stor denne gangen! Trodde i utgangspunktet at det meste ville forsvinne med ammingen, men det var jo bare en myte..hmmm..Så det ble en del små kurer gjennom det første året. Nådde vel startvekten etter 1-1 1/2 år..Men det er som Myrtel med blåbær sier, kroppen blir aldri hel den samme som den var før første graviditet. Men det er vel prisen vi må betale for disse nydelige nurkene vi skal få... Men har i hvertfall et mål om å ikke legge på meg like mye denne gangen da! Får se om det holder ;-)
Mummimamma;-) Skrevet 27. april 2008 #9 Skrevet 27. april 2008 Jeg har alltid vært slank. La på meg 20 kg i 1. svangerskap og 15 kg i andre tross trening og godt kosthold. Men i løpet av 3 -5 mnd var alt borte igjen vha amming, trilleturer, sunn mat og litt aerobic. Magen ble flat og fin!Er på vei til å ese ut igje nå (7+2), og misliker kroppen min denne første dvaske perioden... ¨Men det ordner seg etterpå!
♡ ¯`°•.¸*jippi*¸.•°´¯ ♡ Skrevet 27. april 2008 #10 Skrevet 27. april 2008 husk også på at selv om vekten stiiiger og stiiiger så er det ikke sikkert så mye er igjen etter fødselen... vi er alle forskjellige. selver jeg ganske rund i utgangspunktet. når jeg gikk gravid med datteren min som nå er 13 mnd så la jeg p meg 27 kg!! jepp det stemmer 27 kg!! var kjempenervøs.. visste jo at mye var vann og bebis men SÅ mye? neppe.. vel.. 1 uke etter fødsel var det 5 kg igjen... 2 uker senere var det 2 igjen. har også tatt av 12 kg på ketolysekur etterpå-- men lagt på meg 3 av dem igjen.. opp å ned,opp å ned.... lykke til damer;)
Promp Skrevet 27. april 2008 #11 Skrevet 27. april 2008 Nei! Ingen vektangst her gitt... Synes så klart ikke det er kjempegøy å gå på vekten når jeg har stor mage, men det er jo en grunn til at man legger på seg da... Det meste klarer du å få av deg i løpet av det første halv året etter fødsel! Det gjorde hvert fall jeg med nr 1! Lykke til!
Gjest Skrevet 27. april 2008 #12 Skrevet 27. april 2008 det fine er vel det at når magen er stor ser vi ikke nåla på vekta he he he :-))))
Lone27 Skrevet 27. april 2008 #13 Skrevet 27. april 2008 høres litt godt ut at det går fort ned i gjen bare man gjør en liten innsats,regner me trille turer her så mye som mulig etterpå
Tomine29-Høygravid:-) Skrevet 27. april 2008 #14 Skrevet 27. april 2008 Jeg har også tenkt mye på vekta, men går nå i den 33 uka, og har gått opp 6 kg:-) håper ikke det raser på de siste ukene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå