Gå til innhold

legen min var virkelig ufin og sårende i dag........

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en del kg fra siste sv,men prøvde iherdig og få de av meg.

ble gravid igjeng er litt over en mnd igjen til babyen kommer og lagt på meg 14kg,den gangen her.

var veldig tynn før og det vet denne legen,han har mandag sist uke konstatert hodeleie men pga magesmerter fikk jeg ul på sykehus på lørdagen som var og da var det seteleie i dag var jg ilbake til kontroll hos legen og han klarte ikke kjenner forskjell på hodet og rumpa på gutten min forde jeg var for tykk hadde jeg veid 50kg så haddet det bare hvert babyen og hud men.....

han syntes det burde bli obligatorisk og få ul når man er overvektig som gravid for og finne ut hvordan babyen ligger pga det er vanskelig og kjenne...

han klarte bare og kjenne nederst på magen men oppe klarte han ikke...

tenkt og si jeg er for fet,når han vet jeg lsiter veldig med dette utenom sv og trener og spiser sundt,så blir jeg gravid og går opp jeg gjør jo så godt jeg kan..

blir så såret og lei meg at han kan finne på og si noe sånn når han vet hvordan jeg sliter med deg selv.

trenger ikke akkura høre det fra han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han kom vel bare med fakta uten å mene å være sårende? Hvis ikke engang legen skal være ærlig, hvem da?

Lykke til med bebisen!

Skrevet

Hvis du har lagt på deg bare 14 kg er det jo strålende, og siden han tross alt ikke kan mene at du skal slanke deg mens du er gravid så bure han nok gått litt stille i døra, ja. Femti kg - ja, det skulle tatt seg ut om bare de som veier femti kg skulle behandles ordentlig hos lege.

Skrevet

både jeg og han vet det,eller alle vet at jeg er overvektig,og jeg har spurte han om kosthold i graviditeten og flau når han spør hvor mye jeg veier så han vet det at jeg er overvektig men og si at forde jeg er overvektig kan han ikke kjenner babyen min,det hadde hvert anderledes hadde jeg veid 50kg.

veide 55 når jeg ble gravid sist men gikk opp så sykt mye...

skjønner ikke hvorfor han skal presisere a jeg er fet når han ser jeg skammer meg........

Skrevet

Jeg er overvektig jeg og, og har en del på magen, men har aldri vært borti at verken lege eller jordmor har hatt problemer med å kjenne forskjell på hode og rompa på babyen. En ting er at du må være ærlig mot deg selv, og det er tøft, men samtidig så kan det hende at legen din ikke er så dreven i svangerskapsundersøkelser, hvem vet.. :)

Skrevet

Lite forståelsesfull lege du har.

Greit nok å si fra at du er overvektig. Det innebærer jo en mengde risikoer både for deg og barnet du bærer på.

Men å si at det burde vært obligatorisk med UL for feite folk??!! Nei det er overgrep å si!

Meld fra til pasientnemda eller hva det heter. Han kan lære seg litt bedre manerer, synes jeg.

Skrevet

Bytt lege!

At noen er overvektig er jo lett å se, så det kan aldri bli en hemmelighet, men når han vet du strever, bør han si det på en penere måte!

Skrevet

Bytt lege ja. At han ikke klarer å kjenne forskjell på babyens rumpe og hode, samt å si noe så bedritent til en gravid kvinne, syns jeg lukter inkompetanse og manglende normalt gangsyn lang vei.

Selv var jeg rundt 115 kg på slutten av svangerskapet og jordmor hadde ingen problemer med å kjenne babyen.

Høres ut som legen din er både trangsynt og uerfaren med graviditeter.

Ellers er det ikke mange jeg kjenner med vanlig gjennomsnittshøyde på rundt 1.70 som veier 50 kg. Ville ikke det vært noe undervektig for en kvinne..?

Skrevet

jeg kan ikke skjønne det jeg heller,han hadde rett med førstemann men det virket som om han ble flau over og ta feil så han prøvde kanskje og skyve det over på meg,at det var min feil siden jeg la på meg;)

vil ikke begynne på noen slankekur med babyen i magen,men trår jo til når babyen er ute...

jeg får ihvertfall en ul time til for og finne ut lit nærmere om åssen babyen ligger,så er jo en positiv tingen.

hi her foresten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...