Gå til innhold

Gravid - kan man bade i boblebad/massasjebad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har et sundance massasjebad for 6 personer (det er et utendørs-bad men er bygd inn slik at det er tak over..)

I går fyllte vi det opp, det har renseannlegg og vann skal kun skiftes 3-4 ganger i året.. det holder konstant 37 grader og man legger bare lokket over etter bruk. Vi må tilsette klor å diverse greier sånn som man gjør i et vanlig basseng..

Det er veldig fristende å hoppe oppi nå, er det noen som vet noe/har meninger om jeg kan bruke dette nå som jeg er gravid? Man kan jo velge om man vil ha på massasjedysene eller ikke, dessuten behøver jeg jo ikke å sitte lenge av gangen? Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har en veninne som har brukt sitt massasje bad hele svangerskapet. å hatt masse glede av d:)

Skrevet

Vi har også et utendørs spabad hvor vi har 38 grader.

Har forhørt meg både med jordmpr og lege, som begge mente jeg måtte bare kose meg frem til slimproppen har gått.

Massasjedysene er ikke problem i det hele tatt. Det du må passe på er at du ikke blir overopphetet. Men i vann på 37-38 grader er ikke det problem i det hele tatt =)

Kos deg masse!- Det er helt herlig hvor oppløsende og behagelig det er med det varme vannet og massasjen i ryggen etter en lang dag =)

Skrevet

Jeg er mer skeptisk til å benytte meg av boblebad i offentlige bad.. Er det ikke noe med bakteriene som et sketchy for gravide, da? Dette har du mer kontroll på hjemme.. Du veit jo hvem som bruker badet, og de bakteriene er du jo vant til? Eller noe? Sånn tenker jeg.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...