Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 er dere bare meg som syns smokk er en uting og enkel løsning?? syns alle bruker smokk til tider og u tider.......
~\/ero~ Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Gutten min brukte ikke smokk inntil han var 7mnd. Han brukte meg som smokk. Men da han ble 7mnd, var jeg litt lei, siden det gikk utover nattesøvnen. Sluttet og amme han i søvn, og ga han smokken. Han har bare spyttet den ut tidligere. Og jammen tok han den ikke. Mulig det er en uting og enkel løsning. Men synes den har hjulpet oss masse. Vi begge sover bedre, og er i bedre humør på dagen. Kanskje litt dumt av meg og la han begynne med smokk når han er så 'gammel'. Men nettene, og legging er mye bedre nå for oss begge. Han bruker den bare når han skal sove.
Hildemor fra vest Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Har fire barn og de har alle vært veldig forskjellige..De to eldste trengte ikke smukk..Når jenten min som nå er blitt to år kom til verden brukte hun meg som smokk..Kunne ammet hene hele døgnet for å si det slik..At små babyer til tider er slik er en ting men ikke hele veien..Hun hadde et veldig stort sugebehov..Når vi begynnte med smokk fikk vi en helt ny jente..Hun bruker smokk fremdeles og ser ikke noe negativt med det..Hun prater nesten rent.. Lillegutten vår på 3mnd har ikke trengt smokk ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Bruker smokk pga det minsker risiko for krybbedød
ulydia Skrevet 24. april 2008 #7 Skrevet 24. april 2008 Hmm..det er kanskje ein uting. Eg reagerer sjølv når eg ser "store" barn med smokken i munnen på butikken o.l. Og det er i alle fall ein uting når mamma må opp X antall gonger i løpet av natta og putte den inn. Men viss vi ikkje hadde starta med smokk til pjuska, så hadde ho hatt puppen i munnen døgnet rundt. På sjukehuset hadde eg ho ved brystet heile døgnet, i praksis. Var dønn sliten då eg kom heim med ho eg sov jo berre 3-4 timar i døgnet der borte. Så då var det ein enkel og god løysing å prøve med smokk. Forøvrig prøver eg å avgrense bruken til soving og bilkjøring. Eller viss pia er veldig sutrete/griner utan at eg greier å roe ho utan smokk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå