Iben guttemamma <3 Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Skrev innlegg her for noen uker siden om gutten min (da 1,5 mnd) som tullet så mye med puppen, og hvordan man eventuelt gjør det med flasker osv. Nå er det helt grusomt.. Han nekter å ta puppen, vrir seg unna og hyyyler. Har vært til helsestasjonen 3 ganger, men det virker som de ikke tar meg på alvor, har liksom den innstillingen om at "alle barn tar pupp". Jeg mente han hadde kort tungeband, noe som forårsaket dette tullet, men fikk bare et rart blikk når jeg sa det. Men jeg forlangte nermest å få det sjekket av en lege, men det var bare turnuslege som var ledig, og han kunne ikke nok om dette kunne han fortelle. Så han hadde ingen svar til meg. De mente det var sopp i munnen (vondt å svelge) men da jeg skulle smøre sånn anti-sopp-middel, var det jo ingen sopp der..... Så da har jeg nesten ingen gode løsninger igjen. Jeg ammet storebror i 11 mnd, uten noen problemer, så jeg "kan alt" om amming. Helsesøster sa at jeg ikke måtte bruke flaske, det var fy fy, måtte heller gi mat med kopp. Men da gutten min hadde spist 2 ganger i løpet av 2 DØGN ( !!!! ) prøvde jeg flaske.. og han spiste og spiste og spiste!!!! Han smilte i en time etterpå, var SÅ fornøyd. Og siden er det flaske han vil ha... Jeg er så glad for at hanspiser og er fornøyd, men føler meg så ubrukelig. Hvorfor vil han ikke ha puppen? Er det meg det er noe feil med? Har gråte og vært så fortvilet nå de siste ukene at jeg har ikke ord på det.. Ville bare sette ord på følelsene mine her inne. Kanskje noen har opplevd det samme?
Iben guttemamma <3 Skrevet 24. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 24. april 2008 nicket er feil, har selvølgelig fått lillebror, og han er nå 3 mnd
wireless wife Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Huff da. Ikke noe morsomt å høre. Vil du at jeg skal åpne chatten til deg så kan vi snakkes dær og se om vi finner en løsning? Dersom du ønsker å gjøre et forsøk på å få dette til å gå igjen altså. Gi meg i såfall et pip, så åpner jeg chatten på ammehjelpen.no for deg (er ammehjelper)
Sjokoladekaka Skrevet 24. april 2008 #4 Skrevet 24. april 2008 Du er ikkje ubrukerlig:) Det er faktisk nokre ungar som berre vil ha flaske, det er for tungt å suge frå brystet for dei av ein eller anna grunn. Min eldste var slik:) Gje han flaske du, og ikkje bry deg med HS og kva ho seier om dette:) Eg amma mi yngste i til ho var nesten året, då ville ho ikkje meir:) Amming er jo det naturlige og blir sett på som det beste, men det funkar ikkje alltid. Det blir folk av ungane fordiom;) Min eldste har ingen allergiar eller slikt, så det går bra uten puppen også Eg fekk ikkje pupp heller, men er heilt frisk eg og:)
Iben guttemamma <3 Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 ja, jeg har veldig lyst å få til ammingen. all råd tas i mot med stor takk, selv om det meste er prøvd. må jeg være medlem på ammehjelpen.no først?
wireless wife Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Hei. Du jeg fikk ikke til å åpne chatten. Har vist ikke fått oppdatert programmet på denne maskina, så endten så kan vi ta det i kveld (da jeg får kommet til den andre maskina og logget på chatten) eller så kan du legge meg til på MSN og ta det nå? [email protected] i såfall. Chatten trenger du ikke være medlem for å bruke, og du trenger ikke laste ned noe program eller noe slikt. Du bare skriver inn et navn/nick og chatter i vei.
Iben guttemamma <3 Skrevet 24. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2008 takk for svar og trøstende ord. Jeg er ikke fanatisk at av amming, og ser ned på andre som ikke ammer. Noen ganger går det bare ikke. Falske er jo en helt ok ting det også, men for meg er det så uvant. Jeg ammet jo i 11 mnd med første, og kan ikke forstå hvorfor det ikke går bra denne gangen også. Lillebror han mye eksem, sikkert arvet fra faren som er mye plaget, så jeg vil amme så lenge så mulig. Iallefall gi morsmelk. Storebror hadde også eksem da han var liten, men han har ingenting nå. Men om det er morsmelken sin skyld, det vet ikke jeg
Iben guttemamma <3 Skrevet 24. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. april 2008 wireless wife : Msn min er det virus på, så jeg tørr ikke logge meg på enda. Men kan vi prøve igjen i kveld? Jeg "roper" på deg her inne, å ser om du er her. Tusen takk skal du ha
Anne-B. Skrevet 24. april 2008 #9 Skrevet 24. april 2008 Gi flaske, for det er tydeligvis det som funker for ham.
Iben guttemamma <3 Skrevet 24. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. april 2008 ja, det er nok det. men det er jo så tungvindt- vasking og koking
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå