ballblom Skrevet 24. april 2008 #1 Skrevet 24. april 2008 Når jeg snur jeg i sengen, skal opp av en stol osv så kjennes det ut som at noen stikker en kniv inn rett under høyre ribbein. Smerten forsvinner når jeg da forandrer bevegelsen, men fy %%%" så vondt det er akkurat da! Hva er dette??
willen sie eine ku zu milchen? Skrevet 24. april 2008 #2 Skrevet 24. april 2008 Hei du:) Det er nok helt sikkert bare gutten din som er oppe i ribbeina dine! Har hatt dette problemet leenge nå.. veldig irriterende til tider..hehe.. Nevnte det for jm i går pga at smerten er så intens til tider, men hun sa det bare ville være rart om vi ikke kjente noe til den berømte ryggsekken vi bærer på magen;) Håper vi finner en dag i neste uke der vi kan shoppe litt sammen da:) ha en strålende dag!!!!! nå skal jeg gå å bruke litt penger;)
Michka Skrevet 24. april 2008 #3 Skrevet 24. april 2008 Sliter med det samme selv, og det er fryktelig vondt til tider.. Verst når eg sitter..Eg trodde og det var babyen sin feil, men legen sa at eg hadde fått en låsning i ribbeinet.. Men det hjelper selvfølgelig ikkje at babyen presser på..
ballblom Skrevet 24. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 24. april 2008 Ringte jordmor nå for sikkerhetsskyld. (bekymret førstegangsfødende, jeg?) Hun syns det hørtes litt rart ut, men at det antagelig var enten brist på ribbeinet eller gnagesår/slitasje pga spark på samme sted hele tiden. Og jeg måtte LOVE å ringe legen hvis smertene ble verre eller hvis de ikke ga seg hehe.. Håper det ikke blir verre jo mer han vokser, for fy søren så vondt det er nå ;-) Alt hva vi gjør for våre kjære! Jaa, satser på at jeg får blitt med deg og C på babyshopping til uken Det hadde vært kjempetrivelig! Kos dere med handletur i finværet!
ballblom Skrevet 24. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. april 2008 Oj, hvordan fant de ut av det da? Måtte du til røntgen? Jeg syns ikke det gjør vondt når han sparker, det er bare når jeg skal snu meg og slik.. kjemperart! Håper bare det ikke blir verre..
Nordhagenjentene :) Skrevet 24. april 2008 #6 Skrevet 24. april 2008 Det er nok toppen av livmora di som presser mot ribbena. Jordmor nevnte det for meg i dag faktisk....
ballblom Skrevet 24. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 24. april 2008 Skal det gjøre så innmari vondt da? Og bare når jeg snur meg? Huff, alt vi skal gjennom ;-)
marinas skatt Skrevet 24. april 2008 #8 Skrevet 24. april 2008 Jeg hostet på meg ribbens brist da jeg hadde lungebetennelse for ca 2 uker siden. Det er noe av det vondeste jeg har vært med på!! Det er enda ikke bra , legen på sykehuset mente det vil gå 6-8 uker før det blir bra. Termin i morgen , skal bli spennende og se hvordan fødsel går........... Det gjør vondt og puste dypt , vondt og hoste , vondt og le , vondt når barnet sparker og det blir dårlig med søvn................... Men men alt er vel glemt bare barnet kommer :-)
ballblom Skrevet 24. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 24. april 2008 Herlig!!! Håper virkelig ikke han har sparket på meg brist.. Men innbiller meg at det ville gjort konstant vondt hvis det er det som er problemet. Satser på at det bare er ømt etter spark jeg ;-) Lykke til med fødsel og brist - det blit nok en fornøyelse! hehe :-)
Michka Skrevet 24. april 2008 #10 Skrevet 24. april 2008 Får heller ikke vondt når ho sparker, men når eg sitter eller står for lenge.. Eg forklarte smertene til legen, ho trykte litt på ryggen og framme og konkluderte med låsning.. Ble anbefalt å gå til kiropraktor, har bestillt time så får håpe at det funker..!! :-)
ballblom Skrevet 24. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. april 2008 Hmm, høres litt ut som sånn vondt jeg har.. får også vondt etter å ha sittet en stund. Men har ikke vondt når jeg står jeg da :-) Satser på at det går over jeg, ellers får jeg ta et legebesøk :-) Lykke til hos kiropraktor, det er vondt å ha vondt ;-)
vår baby Skrevet 24. april 2008 #12 Skrevet 24. april 2008 Jeg har også vært veldig plaget med smerter i ribbeinet (et spesifikt sted) Det kunne være grusomt til tider. Det varte lenge, men forsvant plutselig. Var kansje i forbindelse med at ungen festa seg i uke 36.. Håper det kan bli bedre for dere også
*nina* Skrevet 24. april 2008 #13 Skrevet 24. april 2008 Jeg har også hatt denne smerten i noen uker nå.. Fikk beskjed av legen at det var leveren som hadde hovnet opp pga at den lå og gnisset mot ribbenene mine.. Ikke akkurat behagelig.......
ballblom Skrevet 25. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 25. april 2008 Auu, og det må vi bare leve med? Det er jo så innmari vondt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå